Istraživači sa Univerziteta u Čikagu su došli do saznanja da deca koja su u mogućnosti da bolje komuniciraju gestikulacijom - u uzrastu od 14 meseci, kada napune četiri ipo godine imaju mnogo bogatiji vokabular od dece koja to nisu u stanju.

Ova tvrdnja se kosi sa opšteprihvaćenim stanovištem da onome ko ume da govori, gestikulacija uopšte nije potrebna.

Međutim, istraživanja sugerišu da pokreti ruku u velikoj meri mogu da pospeše proces učenja. Takođe, zanimljivi su statistički podaci da deca koja potiču iz porodica sa obrazovanijim roditeljima, koji imaju bolje prihode - imaju mnogo razvijeniju gestikulaciju od dece iz porodica sa nižim stepenom obrazovanja i prihoda. Istraživanja sprovedena nad decom uzrasta od 14 meseci, pokazala su da su mališani iz obrazovanijih porodica bili u stanju da prenesu i do 24 značenja gestovima - u periodu od 90 minuta, dok su deca iz porodica sa nižim obrazovanjem mogla da prenesu svega 13 značenja.