Vodeći proizvođači čokoladica će, pod pritiskom engleskog zavoda za javno zdravlje (Public Health England), do 2020. godine morati da smanje veličinu svojih proizvoda za 20 posto. Na taj način će proizvodi odgovarati novim propisima o količini sastojaka koju namirnica sme da sadrži, a u cilju smanjenja unosa šećera.

Proizvođači čokoladica kažu da moraju da smanje veličinu svojih proizvoda usmesto da samo redukuju količinu šećera, jer bi promena te količine promenila ukus njihovih proizvoda. A neki kažu da bi to čak moglo imati laksativni efekt.

Nakon sastanka sa engleskim zavodom za javno zdravlje proizvođači čokoladica pristali su da smanje veličinu čokoladica kako ne bi bili javno imenovani u izveštaju o javnom zdravstvu koji će britanske vlasti uskoro objaviti.

Proizvođači čokoladica još uvek nisu odlučili da li će smanjenje proizvoda uticati i na smanjenje cene. 

Predlog za smanjenje unosa šećera je prvi put predstavljen u julu 2016. godine, a brojni aktivisti smatraju kako količina šećera treba biti smanjena za 50 posto te da količinu masti treba smanjiti za 20 posto. Razlozi su, navode, zabrinjavajuće brojke o gojaznoj deci deci.

Reklamiranje nezdrave hrane

Aktivisti okupljeni u udruženje "Action on Sugar" smatraju da je reklamiranje nezdrave hrane mnogo veći problem, jer se na reklamiranje nezdravih proizvoda za decu troše milijarde funti.

Graham Mekgregor, predsednik udruženja "Action on Sugar" i stručnjak za kardiovaskularne bolesti, rekao je kako ne postoji opravdanje za reklamiranje nezdrave hrane za decu.