Sociološkinja Elis Kešmor smatra da tehnološki uređaju deci nude niz dobrih aktivnosti čijom bi zabranom mogao da se naruši sociološki razvoj deteta.
Dok jedni smatraju da je korišćenje ovih uređaja štetno za celokupnu dobrobit deteta, drugi smatraju da ti uređaji deci nude razne obrazovne i razvojne mogućnosti. Sociolog Elis Kešmor smatra da je zabranjivanje korišćenja interneta jednako zlostavljanju dece.
Zajedno sa istraživačima sa Univerziteta Tizsajd i univerziteta iz Južne Australije, Kešmor je ispitala 2.000 korisnika interneta kako bi prikupila podatke o načinu na koji koriste pametne telefone, tablete i ostale prenosive uređaje. Zajedno su zaključili da je strah od rizika preteran i da postoje brojne obrazovne i društvene prednosti.
Kešmor, koja je počasna profesorka sociologije na Univerzitetu Aston u Birmingemu, veruje da popularni tehnološki uređaji deci nude niz aktivnosti i da bi zabrana korišćenja interneta mogla da naruši njihov sociološki razvoj.
"Zamislite da roditelji zabrane deci da čitaju, gledaju TV, razgovaraju s drugom decom, igraju obrazovne igre, crtaju, boje ili plešu... Deca rade takve stvari koristeći tehnološke uređaje. Ukoliko roditelji spreče decu da nastave s tim aktivnostima, mogu biti optuženi za neku vrstu zlostavljanja jer zaustavljaju razvoj dece", rekla je Kešmor za Independent.
Napominje da današnja deca odrastaju u svetu u kojem dominiraju pametni telefoni i slični uređaji zbog čega bi njihovo odsustvo bilo neobično.
"Ekrani su deo njihove stvarnosti. Oduzeti im mogućnost da sazreju sigurno je zlostavljanje", tvrdi Kešmor.
Smatra da je najveća zabluda o digitalnim uređajima ta da su zarazni.
"Možemo potencijalno postati 'ludi' za bilo čim i za bilo kojom aktivnošću - čokoladom, seksom, peglanjem... Ali, to nije zavisnost. Koristimo uređaje ne zato što smo zavisni nego zato što nam pružaju zadovoljstvo", ističe Kešmor.