Dok jedni smatraju da je korišćenje ovih uređaja štetno za celokupnu dobrobit deteta, drugi smatraju da ti uređaji deci nude razne obrazovne i razvojne mogućnosti. Sociolog Elis Kešmor smatra da je zabranjivanje korišćenja interneta jednako zlostavljanju dece.

Zajedno sa istraživačima sa Univerziteta Tizsajd i univerziteta iz Južne Australije, Kešmor je ispitala 2.000 korisnika interneta kako bi prikupila podatke o načinu na koji koriste pametne telefone, tablete i ostale prenosive uređaje. Zajedno su zaključili da je strah od rizika preteran i da postoje brojne obrazovne i društvene prednosti. 

Kešmor, koja je počasna profesorka sociologije na Univerzitetu Aston u Birmingemu, veruje da popularni tehnološki uređaji deci nude niz aktivnosti i da bi zabrana korišćenja interneta mogla da naruši njihov sociološki razvoj.

"Zamislite da roditelji zabrane deci da čitaju, gledaju TV, razgovaraju s drugom decom, igraju obrazovne igre, crtaju, boje ili plešu... Deca rade takve stvari koristeći tehnološke uređaje. Ukoliko roditelji spreče decu da nastave s tim aktivnostima, mogu biti optuženi za neku vrstu zlostavljanja jer zaustavljaju razvoj dece", rekla je Kešmor za Independent

Napominje da današnja deca odrastaju u svetu u kojem dominiraju pametni telefoni i slični uređaji zbog čega bi njihovo odsustvo bilo neobično. 

"Ekrani su deo njihove stvarnosti. Oduzeti im mogućnost da sazreju sigurno je zlostavljanje", tvrdi Kešmor. 

Smatra da je najveća zabluda o digitalnim uređajima ta da su zarazni. 

"Možemo potencijalno postati 'ludi' za bilo čim i za bilo kojom aktivnošću - čokoladom, seksom, peglanjem... Ali, to nije zavisnost. Koristimo uređaje ne zato što smo zavisni nego zato što nam pružaju zadovoljstvo", ističe Kešmor.