Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako poboljšati pamćenje u trudnoći

Kratkoročan gubitak memorije za vreme drugog stanja može da deluje vrlo uznemirujuće i zabrinjavajuće. Šta preduzeti?

 Izvor: Foto: Shutterstock

Da li i vi po ko zna koji put beuzuspešno pokušavate da se setite šta ste hteli da kupite u prodavnici, dugo tražite ključeve, ili umesto mleka u žitarice za doručak sipate sok?

Ne očajavajte, takozvani „Trudnički mozak“ je problem koji će proći sa drugim stanjem. U međuvremenu, probajte da promenom nekih životnih navika, zaboravnost smanjite na najmanju moguću meru i uživate u svojih najlepših devet meseci. Evo nekoliko saveta...

Povezane vesti

1. Opustite se

Ako je ovo vaša prva beba, pokušajte da što više zadovoljite neke svoje potrebe i češće se prepustite onom u čemu uživate (opuštajuća mirišljava kupka, večera uz sveće, šetnja u prirodi, čitanje omiljene knjige). Ukoliko već imate dete, anagažujte porodicu i prijatelje da vam pomognu, tako da se makar povremeno posvetite sebi. Potrebno je da se malo „razmazite“ i dopustite svom umu da predahne.

2. Pojednostavite svoj život

Pregnezija je često poziv vašeg tela da „usporite“. Jer, i samonametnuti stres može da dovede do toga da zaboravljate. Neretko je to posledica životnog stila, brzog svakodnevnog tempa i velike količine informacija koja dolazi do vas. Iako je to lakše reći nego učiniti, dajte prioritet samo onom što mora da bude učinjeno odmah, a ostavite sve što može da čeka - ne morate baš sada da sređujete svoju biblioteku.

Povezane vesti

3. Napravite podsetnike

Budite praktični. Zapisujte sve što treba da uradite (najbolje na samolepljive papiriće - stavite ih na vidno mesto), unapred pripremite spisak važnih aktivnosti koje želite da obavite (budite detaljni), vodite dnevnik u kojem će biti navedene sve vaše obaveze. Uvek ostavljajte stvari koje često koristite, kao što su ključevi, torba, novčanik... na jednom istom mestu. Za buduće mame koje su zaposlene, mali prenosni računar je odličan način da dobro funkcionišu, uprkos zaboravnosti.

4. Vodite računa o navikama

Redovna, umerena fizička aktivnost (ako vam lekar dozvoli), osim fizičke podiže i nivo mentalne energije i smanjuje stres. Pravilna ishrana takođe pozitivno utiče na mentalne sposobnosti.

Povezane vesti

Snežana Damnjanović Mitić

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica