Svim ženama koje znaju kako da se organizuju, jedna stvar je zajednička: one imaju “sistem” za sve. Bilo da se radi o načinu upravljanja finansijama ili nečem jednostavnijem, poput pranja sudova, organizovane žene uvek znaju kad, kako i zašto nešto treba da urade. 

Možda vam se čini da preteruju, ali njih nikada neće zaboleti glava dok traže nešto po kući, jer će uvek znati gde su to i ostavile. Donosimo sedam navika koje poseduju odlično organizovane žene, a koje i vi možete početi da upražnjavate:

Sređujte fioke

Ako imate jednu fioka, sigurno nemate nikakav sistem za organizovanje stvari u njima. Odvojite sat vremena pa, uz kafu, pregledajte šta se sve u njima nalazi. Bacite sve što ne koristite. Kada izaberete stvari koje želite da zadržite i rganizujte fioke, tako što ćete u svakom trenutku znati gde vam se šta nalazi.

Organizacija odeće

Kod dobro organizovanih žena odeća će biti složena od najsvetlije pa do najtamnije boje. Svilene stvari će ići na jednu policu, a pamučne na drugu. Najlakši način sistematizacije ormara jeste da smanjite količinu odeće koja se nalazi u njemu. Jednostavno, rešite se svih stvari koje niste obukli duže od godinu dana.

Staklene tegle

Organizujte hranu u kuhinji tako što ćete je ubaciti u staklene tegle. Žitarice i testenina izgledaju mnogo lepše u providnim teglama nego u kartonskoj kutiji, zar ne?

Planiranje

Ako postoji posao koji morate obaviti, obavezno ga zapišite u podsetnik. Planirajte treninge, sastanke, izlete ili kafu sa prijateljicama. Hej, ako je u podsetniku, onda se mora i obaviti!

Ne odugovlačite

Ako trebate da uradite nešto, uradite to odmah. Nikada ne uradite pola posla danas, a ostatak sutra. Ako se desi da nešto sami ne možete da završite, zamolite nekoga da vam pomogne. U svakom slučaju, pronađite način da uradite sve što ste naumili.

Organizujte svoj inbox

Svakodnevno šaljete i primate poštu putem interneta. Veliki broj mejlova i ne otvorite. I iz dana u dan se stvara haos u vašem inboxu. Organizovane žene provode pola sata dnevno fokusirane na poštu, čitajući i odgovarajući na nju te sortirajući je kako bi se kasnije lakše snašle.

Redovno pravite “čistke”

Ako se nešto ne koristi, onda ne bi trebalo ni da zauzima prostor u vašem domu. To se posebno odnosi na gomilanje peškira, posteljine, krpa za posuđe i posuđa. Samo se zapitajte čemu onda služe mašine za veš i sudove. Svake nedelje “napadnite“ jednu prostoriju i rešite se svih nepotrebnih stvari iz nje. Nakon samo mesec dana, vaš dom će biti uredan i u njemu će se nalaziti samo stvari koje su vam neophodne.