Veliki broj poslovnih i privatnih obaveza utiče da se osećate rastrzano. Kao da čitavog dana žurite da završite sve zadatke kako biste mogli da se malo opustite radeći stvari koje volite, ali vrlo često to ne stignete. Uveče se sručite u krevet od umora, a ujutru sa zvonom budilnika krećete sve ispočetka. Da li zaista želite ovakav život? Rešenje je u dobroj organizaciji.


"Ljudi često misle kako su prirodno neorganizovani ili kako svoju kreativnost crpe iz haosa," kaže mr Zorana Vujić, profesionalni organizator i autor sajta Helperka, prvog srpskog bloga za lično i porodično organizovanje. "Prva grupa ljudi je svesna da život može biti kvalitetniji. Međutim, čini im se da su oni rođeni neorganizovani i da im nema pomoći. Da to nije tačno ukazuje činjenica da svako od njih ima segment u kojem je dobro organizovan: alat u garaži, kolekcija cipela, redovni izlasci, pribor za pecanje, kolekcija časopisa, hobi kolekcije i slično. Druga grupa ljudi ne želi da se uhvati u koštac sa problemima koje ima, i smatra bavljenje svakodnevnim obavezama načinom gušenja kreativnosti. Naprotiv, rad u prijatnom ambijentu, sa dobro izbalansiranim obrocima, odmorom i vremenom provedenim u druženjima sa porodicom i prijateljima, omogućiće postizanje najviših rezultata."


Pojam dobro organizovanje se često pogrešno tumači kao sposobnost da sve oko nas izgleda uredno, minimalistički, pomalo i dosadno. Organizovanost svakoj osobi znači nešto drugo, u zavisnosti od ličnih stavova i vrednosti. Kada govorimo o organizovanju prostora, dobro organizovan prostor je onaj u kojem uvek znamo gde nam se šta nalazi. Svrha organizovanja je ušteda vremena i novca, smanjenje stresa, a  povećanje produktivnosti i zadovoljstva. Ako svakog jutra tražite ključ ili drugu čarapu, kasnite na posao i nervirate se zbog toga, morate da uzmete taksi i izlažete se nepotrebnom trošku, uložite svoj trud da se bolje organizujete i započnite jutro sa osmehom.


Najčešći uzroci neorganizovanosti se mogu podeliti u tri kategorije:

  • Tehničke greške se najlakše mogu ispraviti. Tu spadaju situacije kada pojedine stvari nemaju svoje mesto, kada bespotrebno gomilamo stvari, kada nam objekti za skladištenje nisu adekvatne veličine ili nisu pravilno postavljeni i sl.
  • Eksterne realnosti su situacije u kojima se nalazimo a koje su spoljašnje prirode i van naše kontrole, kao što su rođenje deteta, preseljenje, promena posla i sl. Morate ih biti svesni kako ne biste gajili nerealna očekivanja o svojim postignućima.
  • Psihološke prepreke su navike i unutrašnji porivi koji vas vuku ka lošem organizovanju. Kada ih postanete svesni moći ćete da ih kanališete tako da ostvarite uspeh u organizovanju.

Lično i porodično organizovanje je veština koja se uči. Jednostavni i jasni principi organizovanja primenjuju se i na police i na cele sobe. Principi planiranja obroka primenjuju se i na planiranje svakodnevnih aktivnosti. Kada usvojite veštine dobrog organizovanja, njihov pozitivni efekat će se preliti i na vaš poslovni život. Kompanije obrazuju svoje zaposlene u oblasti upravljanja vremenom i projektima, ali ta znanja zaposleni često ne primenjuju na privatan život i porodično i lično organizovanje, baš iz razloga što misle da ne mogu promeniti svoju prirodu. Stanje neorganizovanosti se može promeniti.

Kako postati i ostati organizovan, kojem organizacionom tipu ličnosti pripadate i druge korisne informacije, možete čuti na radionici "Lično i porodično organizovanje – veština koja se uči".