Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Salo na stomaku uzrokuje stres, a na rukama toksini: Raspored masnoća govori puno o našem zdravlju

Iako građa tela u najvećoj meri zavisi od genetike, raspored masnoća takođe govori više o našem zdravlju i više nego što mislimo...

 Izvor: Foto: Shutterstock

Dok je većini ljudi slaba tačka za uporne tvrdokorne masnoće stomak, žene najčešće imaju problema sa salom na bedrima. Međutim svaki tip masnoća govori o zdravlju i prehrambenim navikama svog vlasnika, piše Daily Mail. 

Autor svetski poznate Clean & Lean dijete, kao i lični trener modela poput Ele Mekferson i Rouzi Hantington-Vajtli, Džejms Digan kaže kako pogrešna hrana, neravnoteža hormona, stres i toksini diktiraju gde će se salo nakupljati.

"Mit je da se s problematičnih delova salo ne može skinuti, ali za to je potrebno otkriti uzrok njegovog nakupljanja, kao i odrediti pravi trening i ishranu", ističe Džejms.

Salo na stomaku

Stomak je vaše problematično područje ako on izgleda debelo ili naduveno, a ni nakon većeg gubitka težine niste imali ravan stomak, kao i kod svakog viška kilograma to prvo primetite na stomaku.

Uzrok nakupljanja masnoća na stomaku je najčešće stres, pokazala je studija Univerziteta Jejl. 

"Veća izloženost stresu povećava aktivnost hormona kortizola, a salo na abdomenu ima više receptora za kortizol nego bilo koje druge masnoća na telu", rekla je vođa studije, profesorka Elisa Epel. 

Takođe, otkrili su da je drugi najčešći uzrok nakupljanje sala na stomaku neravnoteža crevnih bakterija.

Povezane vesti

Rešenje:

Dobra vest je da za rešavanje masnoća na stomaku ne treba prenaporno vežbati, jer će intenzivne aerobne vežbe pojačati proizvodnju kortizola. Umirujuće vežbe poput dugih šetnji, joge i pilatesa napašće salo na stomaku i smanjiti stres. 

Beli hleb, testenina, slatkiši, citrusno voće i alkohol naduvaju i hrane crevne bakterije, pa ih jedite u što manjim količinama.

Proteini poput piletine, ribe, zelenog povrća, kao i povrća bogatog vlaknima poput krompira, maslina i cvekle, usporavaju apsorpciju šećera kroz creva i stimulisati probavu. 

Povezane vesti

Jaki listovi nogu

Ako su vam listovi gotovo jednake širine kao i bedra, imate poteškoća s pronalaskom odgovarajućih čizmi, često patite od nesanice i noge su vam ponekad teške, vaše problematično područje su listovi. Natečenost i težina u listovima najčešće su posledica nedovoljnog odmora nogu, buđenja usred noći i nedovoljne količine dubokog sna.

Rešenje:

Da biste postigli dublji san i kvalitetnije se naspavali, tri sata pre odlaska u krevet izbegavajte bilo kakve oblike ugljenih hidrata i šećera. Kofein iz čaja i kafe može uzrokovati zadržavanje vode u listovima, ali isto tako i omesti san. Pijenje velikih količina tečnosti pre spavanja takođe nije dobra ideja, a nakupljanju vode će pridoneti i previše soli u ishrani.

Povezane vesti

Nedostatak vitamina B u ishrani takođe može uzrokovati nakupljanje vode u listovima, pa pokušajte da jedete više ribe, govedine, orašastih plodova, jogurta i jaja koji su bogati njime. 

Salo na leđima

Masnoća koja se nakuplja na leđima češća je kod žena, koje je mogu primetiti usled urezivanja naramenica u kožu leđa. Takođe, ljudi koji su skloni masnoćama na leđima mogu primetiti i nakupljanje sala u blizini pazuha. Takva vrsta nakupljanja masnoća govori kako telo otežano vari ugljenehidrate.

Povezane vesti

Rešenje:

Maksimalna redukcija ugljenih hidrata u ishrani i zamena belog hleba s onim od celih žitarica pomoći će u smanjenju ovih masnoća. Dobar odabir u ishrani su svi oblici žitarica koje je dobro kombinovati s jogurtom. 

"Ako jedete ugljene hidrate, oni treba da budu nerafinisani, a ishranu treba bazirati na povrću", naglašava nutricionista Džejson Kam.

On objašnjava kako lagane i manje intenzivne vežbe za leđa u više ponavljanja nemaju efekta na ovaj tip masnoća, već su bolji kratki nizovi visokog intenziteta.

Povezane vesti

Masnoća na rukama

Nakupljanje sala na nadlakticama, kao i mlohave ruke koje primećujete i kod vrlo blagog njihanja ruku pokazatelj su da su vam ruke problematično područje. Ako teško možete smanjiti obim svojih ruku, a one su prve na kojima primećujete debljanje, verovatni uzrok vašeg problema je nakupljanje toksina u telu.

Ljudi koji imaju veće količine bisfenola A u organizmu imaju sklonost nakupljanju masnoće u rukama, pokazala je nedavna američka studija. Većina bisfenola A u organizam dolazi preko kontakta s plastikom, a ako izbegavate plastične flaše već za tri dana smanjićete količine bisfenola A u telu za oko 77 odsto, pojasnila je Kam.

Rešenje:

Umesto plastičnih flaša i posuda koristite staklene ili druge materijale. Odlično rešenje za eliminaciju sala na rukama je Bikram yoga koja uključuje vežbanje u prostorijama s povećanom vlažnosti vazduha i temperaturom. Ona će ubrzati proces znojenja, a samim tim i eliminaciju toksina. Ciljane vežbe poput obrnutog skleka, tj. skleka za triceps će pojačati cirkulaciju u rukama i smanjiti obim masnog tkiva.

Povezane vesti

Naduveni obrazi

Ako imate okruglo lice, podbradak i prvi znaci debljanja vam se javljaju na licu, najverovatniji uzrok je zadržavanje vode. Česti pratitelj masnoća na licu je ono na vratu, a uzrok - prekomerno pijenje alkohola.

Alkohol dehidrira kožu, a dehidracija povezana s alkoholom uzrokuje zadržavanje vode u području lica.

Rešenje:

Smanjite unos alkoholnih pića i podstaknite cirkulaciju na tom području blagim kružnim pokretima nekoliko puta na dan. Započnite od nosa i masirajte prema spolja u smeru ušiju.

"Takve masaže trenutno poboljšavaju protok limfe, koja smanjuje nadutost. Olakšajte masažu uljem za masiranje namenjenim baš za lice", savetuje refleksolog Paolo Lai.

Povezane vesti

Jahačka bedra

Ako imate uzak struk i jaka bedra i uvek kupujete odeću manjeg konfekcijskog broja za gornji, a većeg za donji deo tela tada imate klasičnu kruškoliku građu tela. Za ovaj tip gojenja najodgovornija je genetika, a prednost je ta što su ljudi ove građe tela manje skloniji srčanim oboljenjima.

Rešenje:

Izbjegavanje sojinih proizvoda je jedina stvar u ishrani koju možete izmeniti kako biste smanjili udeo masnoća na tom delu tela.

Od vežbi odaberite čučnjeve i iskorake jer će oni povećati tonus mišića zbog čega će bedra izgledati uže. Takođe, sve vrste aerobnih vežbi koje ubrzavaju otkucaje srca pomoći će u otapanju suvišnih masnoća.

Najnovije

Vesti

Porodica