Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

4 namirnice za ublažavanje simptoma PMS-a

Na lučenje hormona utiču brojni činioci, a ishrana je tek jedan od njih. Uz pomoć ovih namirnica ublažite simptome "onih dana"...

  Izvor: Foto: Shutterstock

Uzme li se u obzir ubrzani tempo života koji vode mnoge žene, ne čudi što insulin, estrogen i drugi hormoni mogu da "ispadnu iz ravnoteže" uzrokujući brojne tegobe, čak i bolesti. Hormoni su stvari koje vaše telo koristi kao "glasnike" za prenos informacija. Krvotokom "jure" do tkiva i ćelija i utiču na brojne procese: rast i razvoj, izmenu stvari, seksualnu funkciju, reprodukciju, raspoloženje, osećaj gladi…

Ovo su najbolje namirnice za ženske hormone:

Lanene semenke

Retko koja namirnica obiluje vrednim stvarima, a da je toliko zanemarena u našoj ishrani poput semenki.  Sveže samlevene lanene semenke su odličan izvor važne alfa-linolenske kiseline - blagotvorne omega -3 masne kiseline. Mlevene semenke lana su i odličan izvor fitoestrogena lignana koji dokazano štiti žene od karcinoma dojke i jajnika, a ujedno ima pozitivan uticaj na ovulaciju te produžava trajanje druge polovine ciklusa u kom dominira hormon progesteron.


Pogledajte i Pubertet: Šta roditelji devojčica moraju znati o prvom menstrualnom ciklusu

Koristi tog učinka su mnogostruki: za žene koje pokušavaju da zatrudne povećava šansu za začeće; za žene doba 35 do 55 godina doprinosi ravnoteži polnih hormona i umanjuje simptome PMS-a; dok starijim ženama pomaže u ublažavanju simptoma menopauze. Analiza 10 studija objavljena 2013. godine u časopisu Integrative Cancer Therapies otkriva potencijalno preventivni učinak lignana iz semenki lana protiv karcinoma dojke kod žena u menopauzi s visokim rizikom od ove bolesti.

Maca prah

Maca (Lepidium meyenii ) je poznata kao "ginseng s Anda", a Inke i ostali domoroci peruanskih Andi hranili su se njenim korenom više od 2.000 godina. Jeo se pečen, sušen, mešan s mlekom ili kao sastavni deo brojnih drugih jela. Tradicionalno se verovalo da maca jača snagu, izdržljivost, libido i poboljšava plodnost.

Pogledajte i Recite zbogom PMS-u! Napravljen sladoled za one dane u mesecu! (FOTO)

Danas se zna da sadrži značajne količine proteina, masti, vlakana i minerala, uključujući gvožđe koje značajno doprinosi njenoj nutritivnoj vrednosti. Istraživanjima na životinjama i kliničkim studijama dokazan je njen doprinos povećanju libida.

Dodatno, u brojnim studijama se ističe pozitivan uticaj mace na ravnotežu hormona u menopauzi. Tako je studija objavljena 2006. godine u časopisu International Journal of Biomedical Sciences utvrdila da maca može da podstakne produkciju estrogena i da ublaži tegobe vezane za menopauzu. Autori studije su zaključili kako maca nudi prirodnu pomoć ženama u predmenopauzi.

Pogledajte i Da li sam trudna? 7 razlika između PMS-a i rane trudnoće

Preporučena doza iznosi 1500 do 3000 mg mace dnevno podeljeno u 3 doze. treba napomenuti da studije pokazuju da je doza od 1500 mg jednako delotvorna kao i ona od 3000 mg. Nuspojave nisu poznate, ali preporuka je da ne uzimate visoku dozu duže od 3 meseca kontinuirano.

Kokosovo ulje

Telesne masti utiču na opuštanje hormona zaslužnih za regulaciju menstrualnog ciklusa, a samim tim i ovulacije. Smatra se da je minimalan udeo masnog tkiva koji je potreban  organizmu za normalnu ovulaciju 18 odsto. Zato je važno da vaša prehrana sadrži dovoljno kvalitetnih masnoća.

Pogledajte i Spas u zadnji čas: Web servis koji olakšava "one dane" u mesecu

Orašasti plodovi i semenke obezbediće vam potrebne masnoće, ali pokušajte u svoju prehranu da uvedete i kokosovo ulje koje će pružiti "materijal" potreban za proizvodnju hormona. Uz kokosovo ulje i avokado može da posluži kao vredan izvor masnoća.

Jaja

U samo 70 kalorija po komadu jaja sadrže više od 11 korisnih nutrijenata. Jadno jaje (zavisi  od veličini) obebeđuje između 4.5 do 6 gr proteina, polovina te količine nalazi se u belancu, dok je ostatak u žumancu. Jaja su  dobar izvor kolina, luteina, gvožđa, vitamina B2, vitamina B6, folne kiseline, biotina, vitamina B12, vitamina D ivitamina E. Svi sastojci doprinose zdravom reprodukcijskom sistemu, posebno vitamin B6 koji ima ulogu u regulaciji aktivnosti hormona.

Izvor: Zdravakrava.hr

*Najnovije vesti, rezultate medicinskih istraživanja i savete stručnjaka na temu roditeljstva, zdravlja i lepote možete pratiti na našoj Fejsbuk stranici -YuMama.

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica