Najnovija studija koja je predstavljena u Britanskom psihološkom udruženju, obuhvatila je decu uzrasta od 4 godine, 24 devojčice i 24 dečaka, koji su nasumično bili podeljeni u muzičku ili običnu grupu. Mališani u muzičkoj grupi su pevali i svirali udaraljke, dok su deca u drugoj grupi slušala priče.

Nakon časova, sva deca su igrala igre kojima je merena njihova spremnost da pomažu drugima i rešavaju probleme. U poređenju sa decom koja su bila u običnoj grupi, mališani iz muzičke grupe su 30 puta bili spremniji da pomognu drugima, želeli su da sarađuju sa drugima šest puta više, a četiri puta lakše su rešavali probleme.

Među decom iz muzičke grupe, devojčice su 20 puta spremnije da pomognu drugima, ali i rađe su sarađivale.

Naučnici su objasnili da ovo istraživanje samo potvrđuje rezultate ranijih studija, a koji su se ticali značaja muzičkog obrazovanja za jačanje socijalnih veza i humanosti kod dece.

„Časovi muzike u školi, naročito oni u kojima se vežba pevanje, mogu da ohrabre učenike koji imaju emocionalne i poteškoće u učenju, da se osete manje otuđenim u školskom okruženju“, kaže Ri Dejvis, autor studije.