PEDAGOG MILICA NOVKOVIĆ OTKRIVA ZAŠTO DECA TREBA DA RADE KUĆNE POSLOVE: "Sve će baba i mama umesto mene" - to je pogubno

Profesorka pedagog Milica Novković i autorka "Porodičnog bukvara" otkriva koje su posledice "plišanog" roditeljstva, ali i zašto je važno da dete učestvuje u kućnim poslovima!

Youtube/Printscreen/RTV Marš Valjevo

Profesorka pedagog MilicaNovković i autorka "Porodičnog bukvara" često je na predavanjima govorila o negativnim promenama kroz koje danas prolazi savremena porodica, kao i o konceptu "plišane" porodice koja je stvorila "plišani" vrtić i "plišanu" školu. Smatrala je da "plišano-meko" vaspitanje polako tradicionalne porodice urušavalo iznutra.

"Roditelji su naivno poverovali da je pozitivno uslovljavanje, ta prastara "šargarepa" zbilja nešto novo, da je to ljubav. Danas su roditelji postali loše sluge svojoj deci, a deca njihovi još gori gospodari. To su nove uloge u porodicama našeg vremena, koje su samo logična posledica plišanog vaspitanja", isticala je profesorka i objašnjavala:

"Kada dete pozitivno uslovite govoreći: "Ako pojedeš, ako pokupiš igračke, ako sedneš na nošu, ako se brzo spremiš za vrtić…daću ti tač telefon, slatkiš, crtaće, igrice, novu igračku, lažno opravdanje"… Onda je sasvim normalno da dobijete pohlepno dete, koje ništa neće da radi ako nema interes. Prema tome šargarepa, koju svaki roditelj, naročito majke, umeću između deteta i rada neguje mito i korupciju, a ne ljubav. Gde je interes, tu ljubavi nema."

Koliko je važno da dete uključimo u kućne poslove, da ga angažujemo i kako te obaveze utiču na njegov razvoj u odraslog čoveka - evo kako je o tome govorila profesorka Milica Novković:

"Umesto da ste detetu rekli donesi drva danas, hajde da nosimo ugalj, hajde da operemo sudove.... Deca vole da rade i deca u već porodičnim odnsoima razumevaju šta treba da rade da bi razvili svoju ručicu. Ne možete vi da razvijete dobrog đaka i svesnog čoveka ukoliko dete nema radosni rad. Dakle, ne ono "idem da odradim" ili "ništa ne radim, pa će sve baba da uradi umesto mene i mama". Zašto nama školstvo ne funkcioniše? Kaže se - "hajde da vršimo reformu školstva"; "hajde da vršimo reformu vrtića"... Ništa nam to ne vredi, to su sve posledice. Ta ista škola mora da se prilagodi "plišanoj" porodici. Ja branim na neki način nastavnike, jer nastavnici na neki način imaju isti problem u svojoj porodici."

(Yumama)

BONUS VIDEO:

This browser does not support the video element.

TREBA LI UKINUTI OCENE ZA FIZIČKO VASPITANJE? Stručnjaci kažu NE, a evo koji su razlozi! Deca neće na čas, a idu u teretanu?  kurir televizija