Srednjoškolci i đaci od petog do osmog razreda osnovne škole od ponedeljka, 30. novembra prešli su u potpunosti na onlajn nastavu, i tako će biti do 21. decembra kad počinje zimski raspust, odlučio je Krizni štab za borbu protiv virusa kovid 19.

U školama, nastavu će pohađati samo učenici nižih razreda, mada i oni, ako žele, mogu da pređu na onlajn. Roditelji đaka starijih razreda su tek sad zabrinuti - od 1. septembra časovi su skraćeni, deca su svaki drugi dan išla u školu, gradiva je previše, u pojedinim školama nastavnici su na bolovanju, pa su se i teže dobijale ocene.

Blic žena otkriva - Šta će tek sad biti i kako će se to odraziti na znanje đaka?

Pošto se završilo prvo tromesečje u školama, kao pitanje nametnulo se kakav školski uspeh su postigli učenici.

Olja Ćorović, direktorka OŠ "Dragan Lukić" iz Beograda: Popunjavamo rupe u znanju od prošle godine

Direktorka Ćorović je naglasila da, kada je uspeh u pitanju, rezultati su isti kao i prethodne godine. Nastavnici su primetili da se osetno popravila disciplina učenika i to je direktna posledica malog broja đaka u odeljenju. Podeljeni su po grupama, pa je nastavniku lakše da ostvari kontakt u svakom trenutku sa svim učenicima.

"Početkom septembra nastavnici naše škole konstatovali su i da su učenici završili razred bez adekvatnog znanja predviđenog nastavnim programom. To su prihvatili kao činjenicu i trudili su se da, uz gradivo koje prelaze sada, popunjavaju praznine od prethodne godine, što je teško, imajući u vidu da su, osim što su imali skraćene časove, viši razredi išli u školu svaki drugi dan", istakla je Olja Ćorović za Blic Ženu.

Naglašava da su od početka septembra učitelji mnogo opterećeni ovakvom vrstom nastave, jer su intenzivno angažovani ceo dan. Gradivo predaju dvema grupama, nema predaha, ali ipak misle da je ovaj način rada efikasniji i bolji za učenike. Uspeju da dobiju povratnu informaciju od svakog od njih i da objasne svakome šta treba.

"Za razliku od nastavnika nižih razreda, nastavnici viših smatraju da ovaj način ne daje dobre rezultate. Po priznanju samih roditelja, u danima kada deca nisu išla u školu, veliki broj njih ponašao se kao da je vikend – ne slušaju predavanja na TV-u, ne rade zadato u Gugl učionici, ne pišu u sveske. Prilično su opušteni prema školskim obavezama, što je i razumljivo, s obzirom na to da pola godine nisu imali neposrednu nastavu. Najveći problem je što se tako gubi kontinuitet gradiva i radnih obaveza", upozorila je direktorka.

Biljana Ristić, učiteljica u beogradskoj OŠ "Milan Rakić": Đacima nedostaje fizička aktivnost

"Nakon povratka u školske klupe iskoristili smo svaki momenat da uz nove nastavne sadržaje obnovimo i prošlogodišnje i povežemo ih u korelacijama među predmetima. Kod đaka mog IV-1 odeljenja nisam primetila vidan pad u rezultatima. Podela učenika u grupe ima prednost jer nastavnik radom sa manjim brojem dece ima više vremena da se fokusira na suštinu lekcije i da posveti više pažnje svakom učeniku", otkriva učiteljica Biljana Ristić.
Dodaje da možda rezultate treba posmatrati s neke malo duže distance, ali da su zasad, rezultati i znanje na zadovoljavajućem nivou.

"Po povratku u školske klupe učenici su pokazali da im nedostaje fizička aktivnost i druženja kakva su nekad bila. Mislim da rad u novonastalim okolnostima ne treba prihvatati kao problem, već kao situaciju u kojoj treba pružiti podršku učenicima. Svojim đacima sam podrška, a njihova ozbiljnost i odgovornost su za svaku pohvalu", istakla je učitljica.

Ljubica Josifović iz Beograda, mama tri osnovca: Veliki pritisak da se gradivo pređe, da se daju ocene, a čas traje samo 30 minuta

Ljubica je mama Dunje (8. razred), Todora (4. razred) i Đurđe (1. razred). Ističe da su u prvom tromesečju starija deca zadržala prošlogodišnji odličan uspeh u školi, ali uz mnogo veći uložen trud i napor.
"Primetila sam da su u pojedinim momentima bili zbunjeni, nisu znali odakle treba da se pripremaju za kontrolne zadatke, pa smo suprug i ja morali da se angažujemo više nego inače kako bismo razjasnili sve nedoumice. Ujedno, od početka školske godine bio je veliki pritisak da gradivo mora da se pređe iako časovi traju 30 minuta, da moraju da se dobiju ocene, to je neku decu verovatno i uznemiravalo", kaže mama Ljubica, i dodaje da su srećom, njena deca od prvog razreda vrlo zainteresovana za školu, pa tokom ove situacije sad nisu imali većih problema.

Takođe, misli da je jako važno što prvaci imaju klasičnu nastavu i to ju je jako obradovalo.

"Kao roditelja me je iznenadila informacija koju su nastavnici podelili sa nama na roditeljskom sastanku, a to je da su u našoj školi rezultati inicijalnih testova ove godine bili svega 20 odsto, dok prethodnih godina nikad nisu bili ispod 50 odsto. Takođe je skrenuta pažnja da mnogi đaci čak i u petom razredu u pisanju mešaju ćirilicu i latinicu, što u tom uzrastu ne bi trebalo da se dešava", naglasila je Ljubica.

Pročitajte i:

Zapratite nas i na Instagramu!

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Uživajte u roditeljstvu! (@yumama.rs)