Makoto Šičida začetnik je čitave jedne revolucije u obrazovanju u Japanu. On je promenio način na koji odrasli, naročito prosvetni radnici, razumeju decu, koliko cene njihove intelektualne sposobnosti i upoznao ih sa različitim stilovima i metodama obrazovanja.

Profesor je smatrao da cilj obrazovanja ne treba da bude znanje koje se "gura" u dete. Šičida je smatrao da obrazovni sistem razvija samo levu hemisferu mozga, a desnu zapostavlja, što detetu kasnije onemogućava da razvije svoj pun potencijal. Nije potrebno prisiliti razvoj leve hemisfere mozga, dajući deci do 3 godine zagonetke o logici i enciklopedijskom znanju. On je verovao da, ako bi se kod dece istovremeno razvijale obe moždane hemisfere, deca bi odrastala u genijalce.

Deca rastu i sazrevaju brže i znaju mnogo više nego što misle roditelji. Ljudski mozak počinje da se razvija ubrzo nakon rođenja, a do desetogodišnjeg deteta, mozak deteta je već gotovo 90 odsto razvijen. Zato se profesor Šičida posebno posvetio ranom razvoju mozga. 

Ali pored njegovog metoda čije se vežbe koriste u obrazovnim sistemima širom sveta, profesor Šičida posebno ističe odnos koji roditelj gradi sa detetom. Taj odnos mora biti pun ljubavi, poštovanja i poverenja, kako bi učenje bilo što efektivnije.

Pored školskih vežbi i aktivnosti, Makoto Šičida imao je nekoliko praktičnih saveta za roditelje koji se tiču njihove komunikacije i svakodnevnog odnosa sa decom.

1. Slušajte pažljivo šta vaše dete govori

Slušajte svoj razgovor sa detetom- Ko dominira? Makoto Šičida naglašava da razgovor ne bi trebao biti jednostran. U suprotnom, dete može da se oseća nepotrebno i da se povuče. Roditelj mora i da čuje, ne samo da sluša. Deca moraju da budu shvaćena. Kako bi detetu stavili do znanja da ga čujete, pokušajte sa primenom "eho metode".

Primer:

- Mama, Ana je loša. - Da, Ana je loša. Šta ti je ona uradila? - Udarila me je. - Udarila te je. Zašto te je udarila?

Dakle, roditelj ponavlja reči poput eha. U razgovoru ne bi trebalo da bude upozoravajućeg tona i moralizovanja.

2. "5 minuta"

Metoda raspoloženja nazvana "5 minuta" je zaista čarobni štapić za roditelje koji žele da isprave ponašanje deteta, oslobode se nekih loših naviha: teška adaptacija na vrtić, sisanje palca, navikavanje na nošu, itd.

Pet minuta je ono vreme nakon što dete, njegov svesni um, zaspi. Ali podsvest je budna ,i radi. Zato je veoma efikasno koristiti ovo vreme i delovati na podsvesnom nivou.

Primer:

Kada dete ne želi da ide u vrtić, majka deteta koje je upravo zaspalo počinje da šapuće sledeće reči: "… (Ime deteta), sada si velika devojčica/dečak, već imaš 2 godine. Imaš 2 godine i zato više nećeš plakati kada ideš u vrtić. Ti si razumna i vesela, slušaš svoju majku i tvoja mama te jako voli. Sada dobro spavaj".

3. Snažni zagrljaji od 8 sekundi

Kako bi njegov metod bio uspešan, Šičida je isticao kako dete mora da oseti poštovanje i ljubav. A jedan od najboljih načina za to je - zagrljaj.

Primer:

Zamolite dete da vam pomogne, na primer, u pranju sudova. Nakon što završi zadatak čvrsto ga zagrlite i pohvalite: "Hvala ti što mi pomažeš! Stvarno si mi pomogao/la! Mnogo te volim!"

Onda zagrlite dete i u zagrljaju ostanite 8 sekundi. Čim to uradite, vaša ljubav će dospeti do srca deteta. Videćete, od starih hirova neće ostati trag.