1. Pornografija - formiranje stava o seksu

Često gledanje pornografskog sadržaja, posebno u tinejdžerskom periodu, može u velikoj meri da oblikuje seksualne stavove i uverenja. Gledanje seksualnog materijala koji je eksplicitan može iskriviti poglede mladih kada su u pitanju seksualni odnosi, a najčešće postaju veoma slobodni kada je u pitanju seks sa više partnera, odnosi "na jedno veče", nerealne seksualne potrebe i seksualni odnosi sa prijateljima. Dečaci i devojčice čak počinju i da usvajaju pokrete i ponašanje koje viđaju u erotskim filmovima. 

Statistički podaci

  • Jedna od 8 pretraga na Internetu je erotskog sadržaja
  • 79 odsto mladih neprimereni erotski sadržaj na Intrenetu gleda kod kuće
  • Grupni seks na Internetu, pre osamnaeste godine gledalo je 83 odsto dečaka i 57 odsto devojčica

2. Seksting - uvod u nebezbedan "seks"

Seksting je slanje ili primanje poruka, fotografija ili video snimaka seksualnog sadržaja na kojima su akteri polugoli ili goli. Ovakva vrsta komunikacije tinejdžerima predstavlja izazov, ali na mnogo načina može da krene naopako. Ovakve fotografije lako dospevaju "u ruke" onih kojima nisu namnjene i brzo se šire. Ukoliko se ove fotografije nađu "slobodno" na Internetu, one se karakterišu kao dečija pornografija, zbog čega može doći i do ozbiljnih problema i pravnih tužbi. 

Statistički podaci

  • Jedan od pet tinejdžera koji je primio poruku eksplicitnog sadržaja podelio ju je sa najmanje jednom osobom.
  • 20 odsto osoba tinejdžerskog uzrasta poslalo je drugoj osobi fotografiju na kojoj je obnažen/a. 
  • 76 odsto devojčica i 57 odsto dečaka slali su seksualne poruke kako bi se nekome dopali.

3. Internet nasilje – loš način komunikacije među decom

Nasilje se događa na oba "igrališta", i u realnom i u digitalnom svetu. Razmenjuju se uvrede, a tračevi se šire brzinom svetlosti. "Provaljuje se" na tuđe profile na društvenim mrežama i imejl adrese.

Statistički podaci

  • 20 odsto tinejdžera kaže da su njihovi vršnjaci uglavnom neprijatni jedni prema drugima na društvenim mrežama.
  • 24 odsto tinejdžera priznalo je da je o njima bila objavljena neka informacija koja nije istinita.
  • 9 odsto njih bili su ucenjivani od strane prijatelja na društvenoj mreži, na osnovu onoga što su pisali u privatan čet.

4. Internet predatori – ljudi koji pokušavaju da povrede našu decu

Internet je savršeno mesto za nova lepa poznanstva, ali ostvarivanje kontakta sa mnogo malicioznih ljudi koji imaju loše namere prema vašoj deci. Internet zlostavljači su eksperti manipulacije, sposobni da razviju priču u koju će tinejdžeri da poveruju. Tinejdžeri žele da se dopadnu drugima, da budu voljeni i da svoje samopouzdanje "hrane" romansama koje se danas odvijaju na Internetu. Radoznali su kada su u pitanju seksualne teme i vole da istražuju. Sve to je idealno za zlostavljače koji su strpljivi i uporni i posvećuju vreme svojoj "vezi" uz težnju da se taj odnos prenese i u realnost. U ekstremnim slučajevima, ti ljudi mogu da budu i otmičari.

Statistički podaci

  • 76 odsto zlostavljača stariji su od 26 godina.
  • 47 odsto zlostavljača je 20 godina starije od svojih žrtava.
  • 83 odsto žrtava svojevoljno su se našli lice u lice sa svojim zlostavljačima.

5. Igrice – veća izloženost seksualnom i fizičkom nasilju

Iako onlajn igrice mogu da budu veoma edukativne i zabavne, iza njih se kriju mnoge opasnosti. U većini slučajeva sadržaj igrica je veoma nasilan, ima seksualnu konotaciju ili se tokom igranja koristi vulgaran rečnik. Pored toga, onlajn igrice podrazumevaju komunikaciju sa strancima, koji nisu uvek dobronamertni prema vašoj deci. 

Statistički podaci

  • 82 odsto dece onlajn igrice igra povremeno.
  • Jedan od tri tinejdžera (15 do 17 godina) kaže da igra igrice sa ljudima koje tog trenutka upozna onlajn.
  • Između novembra 2010. i januara 2011. maloletnim licima bilo je moguće da kupuju igrice za odrasle.

6. Društvene mreže - novi pojam privatnosti

Društvene mreže poput Fejsbuka i Instagrama veoma su popularne među tinejdžerima. Ono na šta roditelji treba da obrate pažnju su uzori i profili koje njihova deca prate.

Statistički podaci

  • Uprkos tome što je za aktiviranje profila na Fejsbuku potrebno da osoba ima minimum 13 godina, više od polovine roditelja dece mlađe od 13 godina reklo je da njihova deca imaju profile, a tri četvrtine njih čak im je i pomoglo da profile naprave.
  • 40 odsto tinejdžera videlo je fotografije na društvenim mrežama na kojima su njihovi vršnjaci pijani, onesvešćeni ili pod dejstvom druge. Većina njih ove fotografije prvi put je videla u uzrastu mlađem od 13 godina.
  • Više od 11 odsto tinejdžera je "hiper-aktivno" na društvenim mrežama, odnosno provodi u proseku više od 3 sata na platformama ovog tipa.

7. Jutub - mesto gde sve može da se vidi

Jutub je najveća Internet riznica video materijala. Bilo ko, u svakom trenutku može da aplouduje bilo šta, te video klipovi često mogu biti neprimerenog, veoma nasilnog ili eksplicitnog sadržaja. 

Statistički podaci

  • U svakom minutu se na Jutub aplouduje 48 sati video materijala.
  • Preko 3 biliona video klipova se svakodnevo pregleda na Jutubu.
  • Korisnici aplouduju 249.000 dugometražnih filmova svake nedelje.
Projekat je sufinansiran iz budžeta Grada Beograda, Gradske uprave Grada Beograda, Službe za informisanje