Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj svake tri godine sprovodi istraživanje o zadovoljstvu i rezultatima testova u školama širom sveta.  Da li su učenici zadovoljni školom koju pohađaju, istraživači utvrđuju procentom đaka koji su se, u anketi, složili s izjavom “U školi se osećam srećno”, a uspeh učenika u svakoj od država pokazuje prosečna ocean iz matematike, maternjeg jezika i naučnih predmeta.

Početkom 2014. godine Organizacija za ekonomsku saradnju i razvoj objavila je rezultate do kojih je došla istraživanjem u proteklom periodu i oni su, možda, iznenađujući.

Naime, utvrđeno je da je školski život najbolji u Singapuru. Na drugom mestu nalazi se Tajvan, dok treću i četvrtu poziciju dele Švajcarska i Hong Kong, a za njima slede Lihtenštajn, kineska pokrajina Šangaj, Japan, Island itd. Kada je reč o najniže plasiranima, najmanje zadovoljstvo školom i najniže rezultate na testiranjima postigli su učenici iz Katara, a prate ih Argentinci, Kiprani, Grci, Slovaci itd.

Što se tiče zadovoljstva u školskoj sredini, najsrećniji su mališani iz Indonezije, dok su u školi najmanje zadovoljni učenici iz Južne Koreje. S druge strane, rezultati su pokazali da najbolje ocene imaju najmlađi Kinezi iz Šangaja, a najlošije Peruanci.

Kada je reč o našoj zemlji, ona se ne ističe ni kao najbolja ni kao najlošija po školskom uređenju, ali  spada u grupu „slabije“ kotiranih na obe skale. U društvu Srbije našle su se još i Italija, Crna Gora, SAD, Kipar, Rusija itd.