Zabrinjavajuća statistika upozorava da se navike dece menjaju, a njihovo zdravlje sve češće dolazi u rizik. Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, svako treće dete u Evropi ima višak kilograma ili je gojazno. Ni Srbija, kao ni zemlje regiona, nisu izuzetak:
- 13% dece od 5 do 14 godina već je gojazno,
- 16,6% je predgojazno,
a projekcije pokazuju da će do 2030. godine više od 18% dece imati problem sa prekomernom težinom.
Ovi brojevi nisu samo statistika – oni predstavljaju živote, porodice i budućnost generacija koje odrastaju danas. Struka upozorava da se navike u ishrani formiraju u prvim godinama života, a sve ono što dete nauči do pete godine najčešće ga prati i kasnije.
Kada govorimo o prevenciji, važno je znati da roditelji u tome nisu sami. Podrška dolazi od stručnjaka, zdravstvenih institucija i odgovorne industrije – onih koji svakodnevno rade na tome da detinjstvo bude zdravije.
Upravo iz tog razloga, Baby Food Factory i brend Nutrino pokreću veliku regionalnu CSR inicijativu koja povezuje struku i roditelje, kroz zajedničko delovanje ka zdravijem odrastanju budućih generacija.
Početak inicijative obeležen je velikim događajem u Sava Centru, koji je na jednom mestu okupio istaknute stručnjake iz oblasti dečje endokrinologije, neonatologije i gastroenterologije, i socijalne medicine iz zemlje i reagiona.
Događaj je otvoren stručnim predavanjem "Javnozdravstvena perspektiva problema prekomerne telesne mase i gojaznosti", koje je održala dr Dragana Atanasijević, specijalista socijalne medicine, MSc. Ona je ukazala na dugoročne posledice gojaznosti po zdravlje dece i istakla da borba protiv ovog problema počinje mnogo ranije nego što se obično misli - od informisanja, edukacije i podrške porodici već u najranijem uzrastu.
Nakon predavanja usledio je prvi panel, "Prevencija gojaznosti kod dece: značaj prvih 1000 dana", na kome su dr Dušanka Novosel, prof. dr Aspazija Sofijanova i prim. dr Snežana Lešović, govorile o tome koliko su prvi meseci i godine ključni za formiranje navika, jačanje imuniteta i pravilan razvoj mališana.
Drugi panel, "Od prve kašice do zdravih navika: kako svi zajedno gradimo zdravu generaciju", bio je posvećen saradnji stručnjaka, proizvođača i institucija u zajedničkom cilju – stvaranju zdravijih generacija i promeni zabrinjavajućih statistika dečje gojaznosti. Marina Bulut, izvršna direktorka Baby Food Factory, dr Ivan Milovanović, prof. dr Sniježana Hasanbegović i dr Dragana Atanasijević poručili su da prevencija dečje gojaznosti mora postati zajednički prioritet, ne samo roditelja i zdravstvenih radnika već i kompanija koje učestvuju u formiranju prehrambenih navika najmlađih.
Poruka ovog događaja bila je jasna: zdravo detinjstvo počinje pre prve kašičice, a prevencija je uspešna samo kada porodice, struka i industrija deluju zajedno.
Ovo je tek prvi korak platforme "Zdrava ishrana od malih nogu", koja će kroz edukaciju i saradnju svih sručnjaka, pomagati roditeljima da svakodnevno donose bolje izbore za svoje mališane.
Kako biste pratili sve aktivnosti koje slede u okviru inicijative, pozivamo mame i tate, bake i deke, kao i sve kojima je dobrobit dece važna, da zaprate Instagram stranicu Nutrino Srbija.
Nutrino kao saveznik u odrastanju zdrave generacije
Nutrino CSR inicijativa "Zdrava ishrana od malih nogu" je iskorak ka zdravijem društvu i dugoročnoj promeni, koja prevazilazi granice tržišne komunikacije i oslanja se na poverenje, znanje i stvarnu podršku zajednici. Kao pionir ovakvog pristupa, kompanija Baby Food Factory i brend Nutrino postavljaju nove standarde društveno odgovornog delovanja, jasno stavljajući zdravlje dece kroz sistemsku i kontinuiranu edukaciju u prvi plan.