Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Da dete bude zdravo i tokom sezone virusa: 7 načina da poboljšate IMUNITET mališana

Tokom zimske sezone mališani se najčešće razboljevaju, a vi to možete sprečiti na nekoliko načina. Pogledajte!

 Izvor: Foto: Shutterstock

Tokom sezone virusa treba dodatno voditi računa o podizanju opšteg imuniteta najmlađih! Pravilna ishrana, dovoljno odmora, vitaminski suplementi olakšaće im simptome ako se bolest pojavi. Ipak, u moru proizvoda teško je odabrati one koji su najučinkovitiji.

Povezane vesti

Povezane vesti

Ništa nas više ne boli od gledanja deteta koje se razbolelo. Ljudski imunološki sistem zadužen je za detekciju neprijateljskih mikroba ili virusa. A da do bolesti ne bi došlo - antitela i imunološka zaštita su najvažniji!

Za razliku od odraslih, čiji je imunološki sistem već upoznat sa mnogim virusima i bakterijama, deca nemaju "bazu podataka" za suzbijanje bolesti i zato se češće razboljevaju, posebno u kolektivima.

Evo nekoliko pravila koje treba slediti kako bi dečiji imunitet ojačao:

Život pod 'staklenim zvonom'

Odrastanje pod "staklenim zvonom" često se završava detetovom izolacijom iz prirodne okoline, što nije preporučljivo. Dete možda neće biti toliko često bolesno, ali kada se jednom razboli, teško će se suprostaviti mikrobima. Takođe, dete koje živi u sterilnom prostoru, kad odraste postaje osetljivo na ozbiljnije bolesti. Razlog leži u neizgrađenom imunitetu, koji nije bio izložen bacilima. 

Važnost boravka u prirodi

Većina naučnika se slaže da je krivac za učestale prehlade i grip u zimskom periodu to što deca provode mnogo vremena u kući. Kad se prostorija previše zagreva zimi, vazduh se isušuje. Izlaskom na svež i hladan vazduh sluznica reaguje pojačanim lučenjem sekreta. I kretanje ubrzava disanje, a time najčešće i čišćenje disajnih puteva. Svež vazduh i vitamin D potrebni su svakom organizmu za ojačavanje imuniteta. 

Uloga hrane nije precenjena

Hrana! Toliko o njoj pričamo da mnogi banalizuju njenu ulogu. Još davno Hipokrat je rekao kako je hrana lek, a to će potvrditi i doktori savremenog doba.

Za jak imunitet posebno je važna hrana bogata cinkom, vitaminom C i vitaminom E – upravo će ove namirnica dati snažan antioksidativan odgovor i pomoći najmlađima u obrani od virusa.

Pametni 'pomagači'

Dečji imunitet uvek treba potporu, tokom sezone virusa i prehlada, u vreme povratka u školske klupe ili kad nastupe prvi znakovi bolesti. Takođe, za decu koja češće boluju od bolesti koje se ponavljaju, poput prehlade, kašlja, upale uha suplementi su od izuzetne važnosti.

Dojenje – zlatni standard

Kolostrum prisutan u majčinom mleku smatra se zlatnim standardom u izgradnji detetovog imuniteta. Studije su pokazale da bebe koje su dojene najmanje šest meseci imaju bolje razvijen imunološki sistem te su manje sklone infekcijama i alergijama.

Zdrava creva

Zdravlje creva presudno je za dobar probavni sistem, gde nastaje većina svih infekcija. Hrana bogata probioticima jača crevni trakt i pomaže rast dobrih bakterija. Jogurt je sjajan način za uključivanje probiotika u svakodnevnu ishranu. Posebne bakterijske kulture kao što su laktobacili ili bifidobakterije kojih ima u jogurtu čak mogu pomoći kod zatvora ili takozvanih lenjih creva. 

Spavanje

Većini dece treba najmanje deset sati neprekidnog sna. Veza između kvalitetnog sna i snažnog imuniteta već je dokazana nizom istraživanja, a razlog je uvek isti – ako ne spavamo, telo nema priliku da se obnovi, zbog čega slabi. Dobar san bitan je i za proizvodnju hormona rasta, koji se najviše oslobađa upravo tokom spavanja.

Pročitajte i:

Povezane vesti

Povezane vesti

Povezane vesti

Povezane vesti

Zapratite nas i na Instagramu!

Pogledajte ovu objavu na Instagramu.

Objavu dijeli Uživajte u roditeljstvu! (@yumama.rs)

Najnovije

Vesti

Porodica