Novinari "Hafington Posta" pronašli su fotografiju kojom su popularne kocke marke "Lego" reklamirane 1981. godine. Na ovoj fotografiji prikazana je ljupka devojčica koja nasmejana drži u rukama svoje kockice, od kojih je napravila kućicu. Njena igračka nije roze boje, niti je ova riđokosa devojčica obučena kao princeza. Ona je obično i srećno dete koje se raduje igračkama namenjenim mlađoj deci koja vole da grade. Dakle, ne isključivo devojčicama.

U drugoj deceniji 21. veka, stvari, čini se, stoje drugačije. Deca različitog pola tretiraju se, od strane proizvođača igračaka, kao potpuno različite vrste ljudi. Tako su igračke namenjene devojčicama pretežno roze i ljubičaste, što bi najbolje mogao ilustrovati upravo primer "Lego" kocki. Od jednostavnih kockica kojima se mogu igrati deca oba pola i uživati u igri korišćenjem mašte, ova igračka postala je, za tačno trideset godina, umnogome drugačija – proizvođači su kreirali različite setove kockica, među kojima su granice prilično oštre. Tako su u ponudi kompanije "Lego" kompleti "Diznijeve princeze", "Farbika heroja", "Nindžago", "Prijatelji" itd. Određeni setovi namenjeni su dečacima, dok su drugi predodređeni za igru devojčica i dominiraju boje koje se stereotipno vezuju za jedan pol.

Ipak, ova kompanija nije jedina koja je tako jasno stvorila granicu između igračaka i crtanih junaka prema polu potrošača-deteta. Mnogi likovi koji su obeležili detinjstva današnjih roditelja vrlo malo liče na sebe ovih dana, zbog čega se ne treba čuditi liku našminkane Jagodice Bobice i tome što je čak "Moj mali poni" postao roze i dobio dugačke, devojačke trepavice i roze srculence u oku.

U galeriji imati priliku da uporedite fotografije nekih likova iz svog detinjstva pre i posle ove "revolucije" u izradi igračaka.

Za razliku od onoga što je industrija igračaka nudila pre nekoliko decenija, igračke danas su namenjene ili dečacima ili devojčicama i dizajnirane su prema polnim stereotipima.