Dr Bob Majers, dečiji psiholog, navodi da se deca koja nauče da plivaju pre pete godine kognitivno i fizički znatno brže razvijaju u odnosu na njihove vršnjake. 

Evo u čemu su sve "bolji" mališani koji su rano naučili da plivaju u odnosu na neplivače... 

Fizičke i vizuelno-motoričke veštine 

Opsežna studija pokazala je da deca plivači imaju bolju grubu i finu motoriku koja je važna za inlektualni i emocionlani razvoj, nego ostala deca njihovog uzrasta. Takođe ova deca brže prohodaju i bolje održavaju balans i spretniji su u hvatanju predmeta. Ona su veštija i kada je u pitanju seckanje papira, crtanje linija, bojenje praznina. 

Kognitivne veštine

U poređenju sa decom koja nisu plivači, ova deca se bolje snalaze kada su u pitanju aritmetički zadaci, računanje i prepoznavanje brojeva generalno. Imaju bolje jezičke sposobnosti, bolje prepoznaju i imenuju objekte. 

Naučnici su otkrili i nešto impresivno. U proseku, ova deca su 20 meseci u prednosti u odnosu na neplivače kada je u pitanju razumevanje i izvršavanje instrukcija. Plivači su, takođe, veštiji u prepričavanju kratkih priča u odnosu na neplivače. 

Zašto se javljaju ove razlike između malih plivača i neplivača?

Za vreme plivanja aktivira se mnogo veća grupa mišića od one koja se aktivira u svakodnevnim dečijim aktivnostima. Plivanje im pomaže da razviju mišićnu snagu. Takođe, sve ovo direktno utiče i na razvoj mozga. Mladi plivači uče da razumeju specifične instrukcije i uče da izvode kompleksne pokrete u vodi. 

Deca koja pre pete godine nauče da plivaju uče jedan zdrav i zabavan sport koji će im omogućiti fizičku i kognitivnu prednost kao i sposobnost da se lakše izbore sa bilo kojim školskim problemom u budućnosti.