Krupna motorika

  • maršira u ritnu muzike
  • hoda po pravoj liniji nogom ispred noge raširenih ruku
  • vozi tricikl
  • silazi niz stepenice nogu pred nogu
  • skače sa druge stepenice
  • u trku šutira loptu
  • preskače prepreku širine 20 cm
4-5 godina
  • trči menjajući pravac

Fina motorika

3-4 godine

  • pokušava da nacrta čoveka
  • glava i udovi (punoglavac)

4 godine

  • gradi kulu od deset kocaka
  • kopira dijagonalnu liniju
  • precrtava kvadrat
  • kopira nekoliko štampanih slova
  • savija papir po dijagonali

4-5 godina

  • samo pere lice i ruke

Perceptivne sposobnosti

3-4 godine

  • razvrstava žetone po boji ili veličini (četiri boje ili veličine)
  • sparuje korektno osam oblika
  • primećuje nedostatke na crtežu shvata odnos dela i celine
  • spaja slagalicu od dvanaest delova
  • prepoznaje stvari opipavanjem bez viđenja (predmeti u vreći)

4 godine

  • pokušava da nacrta čoveka
  • glava i udovi (punoglavac)

Govorne sposobnosti

4 godine

  • verbalizuje radnju koja sledi u poznatim pričama
  • opisuje radnje na slici
  • dugi monolozi
  • rečenica potpuna, govor razumljiv
  • stalno postavlja pitanja
  • broji do 4 mehanički
  • upotrebljava 1200-1500 reči

4-5 godina

  • upotrebljava 1800-2000 reči
  • prepričava kratke priče
  • razume predlog iza, ispred
  • samo priča priču po slikama
  • prepoznaje nekoliko slova azbuke
  • odgovara na jednostavna pitanja "Šta je to i od čega je napravljeno?"
  • postavlja pitanja: Kada? Zašto? Kako?

Socijalno-emotivni razvoj

3-4 godine

  • uspostavljena kontrola defekacije i mokrenja (potrebna mu je pomoć u toaletu)
  • prva zaljubljivanja

4 godine

  • uspostavljena kontrola defekacije i mokrenja (potrebna mu je pomoć u toaletu)
  • prva zaljubljivanja
  • kooperativna igra sa vršnjacima
  • početak prihvatanja jednostanih pravila igre
  • samoinicijativno se pozdravlja sa odraslima
  • samostalno se priprema za spavanje
  • počinje emocionalno povezivanje
  • pojava emocija: stida, zavisti, nade i ponosa; prva estetska osećanja