Stručnjaci s Univerziteta u Koloradu procenili su da stidljivost i sposobnost razumevanja govora i pravilne verbalizacije nisu povezane, i to na uzorku učesnika u istraživanju od čak osam stotina dece, starih 14, 20 i 24 meseca. Iako su stidljivija deca ređe učestvovala u komunikaciji, nisu pokazala da slabije vladaju sposobnošću za govor.

Rezultati istraživanja objavljeni su 3. februara u magazinu "Razvoj deteta", a u izveštaju o toku i nalazima studije Ešli Smit-Vots, studentkinja postdiplomskih studija i Su Ri, profesorka psihologije, ističu:

"Naša otkrića ukazuju da urođene osobine u ponašanju, poput stidljivosti, ne otežavaju razvoj govora, ali je važno da se deca ranog uzrasta izražavaju uz pomoć reči. Zbog toga bi trebalo podstaći stidljive mališane na komunikaciju."

Autorke studije napominju da bi takav podsticaj mogao biti koristan za građenje samopouzdanja deteta, razvoj socijalnih veština i nezavisnost. Recimo, Smit-Votsova i Rijeva savetuju da, u cilju svega nabrojanog, svog stidljivog mališana ohrabrite da sam pozove nekog drugara u park.