Nverovatno je kako deca od bebećih obroka vole slatku hranu, pa zbog toga mnogi roditelji odlažu bilo kakvu slatkastu hranu, pa i voće sve dok ne isproba dovoljno povrća i mesa. Razlog nije u tome što su im slatkiši jako ukusni nego u njihovim receptorima.
Pre nego što dete počne jesti krutu hranu, njihovi receptori za ukus omogućavaju im da otkriju vole li ili ne vole različite teksture i ukuse.
Beba i u stomaku oseća ukuse
Još u majčinom stomaku, bebi se razvija čulo ukusa. Okružena je plodovom vodom koju prirodno udiše i guta jer joj to pomaže u razvoju pluća i sistema za varenje. Ono što mnogi ne znaju jeste da beba još tada može osetiti različite ukuse koji dolaze od toga čime se majka hrani.
Zavisno od toga šta majka jede i pije, plodova voda može imati ljut, kiseo, slan, gorak ili sladak ukus. I ne samo da oseća ukus, polako razvija i miris.
Receptori za ukus prirodno su predodređeni za to da preferiraju slatke ukuse nad bilo kojim drugim. Razlog tome može se protumačiti kao težnja majke prirode da bebi približi majčino mleko koje je slatkastog ukusa.
Takođe, istraživanja su pokazala da beba proguta više plodove vode kada je slatkastog nego kada je kiselog ili gorkog ukusa.
Nakon rođenja bebini receptori su jako osetljivi, može da prepozna slatke i kisele ukuse, a tek oko petog meseca razvija se reakcija na slanu hranu. Zbog toga je beba prirodno sklona prihvatanju slatke i neutralne hrane, kao što su banana, jabuka i kruška koju mnogi pedijatri savetuju da bebi date među prvim namirnicama.
(Yumama)
DOKTOR JE BEZ BLAMA TRAŽIO 900 €: Iskustvo mame Danijele iz Novog Sada kojoj je beba jedva preživela jer nije imala pare
SAMO JEDNA DEVOJČICA U SRBIJI SE OVAKO ZOVE: Svaki dan ga čujete, a ne bi vam palo na pamet da je žensko ime
MAME U SRBIJI ODABRALE: Ovo je lista od 10 najlepših imena za dečake, a ne zna se koje ima moćnije značenje
TRI RUSKA MUŠKA IMENA KOJA SRBI OBOŽAVAJU: Vrlo su popularna među mladim roditeljima, zvučna su i imaju moćna značenja
TRI ŽENSKA RUSKA IMENA KOJA SRBI OBOŽAVAJU: Nose ih brojne generacije, ali poslednje 3 godine su mega popularna