• Istraživanja pokazuju da su «ženske bebe» društvenije od samog rođenja. Međutim, naučnici smatraju da roditelji od prvog trenutka više maze ćerke i pričaju sa njima, tako da je moguće da zbog toga ranije i dobijaju odgovor u vidu smeška ili kontakta očima.
  • Bebe dečaci više plaču od beba devojčica. Pretpostavlja se da je razlog tome što se oni teže prilagođavaju uslovima van maminog stomaka.

  • Dečaci su na rođenju teži u proseku 100 grama od devojčica. Oni, takođe, dobijaju više na težini u prvih šest meseci života, pa zbog toga postoje i odvojene tabele rasta za dečake i devojčice.
  • Hormon estrogen pomaže devojčicama da, u uzrastu od šest do dvanaest meseci, razviju neurološke veze između leve i desne moždane hemisfere, pa su zato ranije sposobne da progovore, ali i da veoma rano ispolje saosećajnost.
  • Dečaci koriste jednu po jednu hemisferu mozga. U najranijem uzrastu se više oslanjaju na levu stranu mozga, pa se smatra da im zato bolje leže logični zadaci.
  • Između ostalog, dečaci su snalažljiviji u orijentaciji, ali im zato strpljenje nije jača strana - jer hoće sve i odmah.

  • Bebe devojčice su mnogo osetljivije na buku.
  • Devojčice prohodaju u proseku dva meseca ranije i počnu da govore četiri do pet meseci pre dečaka.
  • U najmlađem uzrastu, dečaci više obolevaju od alergija i infekcija.
  • Nakon puberteta, alergije više napadaju devojčice. Neki stručnjaci upozoravaju da roditelji kod adolescentkinja teže uočavaju zdravstvene probleme, naročito one koji su psihičke prirode, upravo zato što su devojčice u najmlađem uzrastu manje obolevale.
  • Devojčicama je za igru dovoljan jedan kutak. One oblače lutke, glume, ili slažu slagalice na vrlo ograničenom prostoru.
  • Dečacima je za pravilan razvoj potrebna širina. Oni sazrevaju dok jurcaju po kući ili parku, penju se na drveće, lome stvari… Manje su oprezni od devojčica i nezgode ne shvataju tragično.
  • U uzrastu do deset godina, devojčice lepše pričaju i imaju bogatiji rečnik, ali im je razmišljanje ograničenije nego kod dečaka.
  • Dečaci u predškolskom uzrastu i mlađim školskim razredima razmišljaju originalnije, logičnije, ali to često ostaje nezapaženo - jer ne pričaju mnogo.
  • Da bi se deca razvijala pravilno, od velikog značaja je i odnos okoline prema njima. Devojčice su u blagoj prednosti, jer im se roditelji od rođenja obraćaju nežnijim rečima: «Kako je moja princeza?», «Ko je to danas tužan?».
  • Roditelji ređe nose dečake od devojčica, često ih grde i uglavnom im se obraćaju naredbama - što oni, kada odrastu, usvajaju kao model ponašanja. Stoga je velika verovatnoća da će se i oni tako ponašati prema svojoj deci.