Muzika kao hobi veoma povoljno utiče na razvoj dece školskog uzrasta. Ukoliko su se mališani pronašli u svetu muzike, najbolje bi bilo da pohađaju muzičku školu. Pogledajte na koji način deca otkrivaju svet zvuka i ritma i kako možete da ih podstaknete u razvijanju te ljubavi.

Od sedam do jedanaest godina

-U ovom uzrastu, dete već počinje da svira i komponuje sa većom sigurnošću.

-Kod mnogih mališana može da se javi želja za sviranjem nekog instrumenta.

-Upoznaju se sa kompjuterima i otkrivaju tehnologiju stvaranja muzike.

-Razvija se njihov muzički ukus.

-Uče da improvizuju.

-Počinju da diskutuju i vrednuju muziku.

Šta vi možete da uradite?

-Motivišite dete da učestvuje u horskom pevanju u školi.

-Ohrabrite ga da na muziku reaguje pokretima, verbalno je komentariše, ili je kombinuje sa nekom drugom umetnošću.

-Komentarišite zajedno njegov rad i uputite ga kako da uradi ispravke.

-Upoznajte ga sa prvim pojmovima vezanim za notne zapise.

-Omogućite mu da svoju umešnost pokaže pred publikom.

Od 11 do 14 godina

-Dete proživljava fizičke promene koje sobom nosi pubertet i adolescencija.

-Od 11. godine, dečacima počinje da se menja glas, a devojčicama da se produbljuje. Ovo može da varira, pa kod neke dece može da se javi mnogo kasnije.

-Deca mogu početi sa sviranjem instrumenta, ili čak da počnu sa sviranjem još jednog.

-Počinju da razvijaju vokalne tehnike i vokalno izražavanje.

-Uče da razmišljaju mnogo kritičnije i analitičnije o muzici.

-Mogu početi da razmišljaju o muzičkoj karijeri.

-Počinju da razvijaju lični muzički identitet.

-Mogu razviti pasiju za muzičkim izazovima.

Šta vi možete da uradite?

-Upoznajte dete sa različitim muzičkim stilovima, s obzirom da u ovom periodu ono mnogo bolje razume muzičke strukture i procese.

-Aktivno istražujte različite muzičke žanrove, stilove i tradicije.

-Ohrabrite ga da o muzici razmišlja kritički i analitički.

-Omogućite mu da radi individualno i u grupama, kako bi postalo svesno da postoje različiti načini pravljenja muzike.

Na sledećoj strani pročitajte kako tinejdžeri razvijaju svoju muzikalnost.

PageBreak

razvoj-muzikalnosti-kod-skolaraca


Od 14 do 16 godina

-Dete može početi ozbiljnije da razmišlja o svom muzičkom obrazovanju.

-Može ozbiljno da razmatra svoju muzičku karijeru.

-Ukoliko se to još nije dogodilo, dečacima počinje da se menja glas, a devojcicama da se produbljuje. Ovo varira od deteta do deteta.

-Deca uče da artikulišu svoje poglede na muziku i da potvrđuju svoju pasioniranost.

-Javljaju se odluke o sviranju određenog instumenta, ili počinje sviranje drugog instrumenta.


Šta vi možete da uradite?

-Trudite se da kod deteta izgradite dugoročni interes za muziku.

-Razmotrite sa detetom njegov interes da nastavi muzičko obrazovanje.

-Pre nego što donesete odluku o nekom ozbiljnijem bavljenju muzikom, procenite detetove sposobnosti kada je u pitanju izvođenje, komponovanje i vrednovanje muzike.

Šesnaest godina

-Vaše dete može ozbiljno početi da razmišlja o studiranju muzike.

-Deca mogu da naprave prve korake ka muzičkoj karijeri.


Šta vi možete da uradite?

-Postoji mnogo mogućnosti ukoliko je vaše dete odlučilo da se bavi muzikom. Spektar je širok: od sviranja, do muzičkog novinarstva. Pribavite detaljne informacije i sa detetom prodiskutujte o svim opcijama.

Bojana Jovanović