Časovi Ane Živković odavno nisu obični. Engleski jezik deca u osnovnoj školi "Čegar" uče kroz kontakte putem Skajpa odlazeći na različite virtuelne ekskurzije.

"Najzanimljiviji je meni čas bio kada smo bili u poseti zoološkog vrta, čovek iz zoološkog vrta nam je pokazao kamerom sve životinje i odgovarao na naše pitanja", kaže učenica Branka Jovanović.

"Radili smo neke testove na nekom sajtu pa smo u ranijim razredima svi dolazili ovde da pričamo na Skajpu, pa su mi časovi zabavniji nego ostali", kaže mali Đorđe Pejčić.

Sve je počelo tako što je nastavnica Ana učenicima predložila da na času razgovaraju sa rođacima koji žive u inostranstvu.

"Videla sam po njihovim reakcijama da i oni stidljivi koji mi retko kad podignu ruku i žele nešto da kažu, sada kada razgovaramo putem Skajpa sa vršnjacima recimo iz australije ili iz amerike, oni žele da priđu kameri i žele da postave pitanje", kaže Ana Živković, nastavnica engleskog jezika.

Problemi u školama širom sveta su, kaže Ana, slični - loše opremljene učionice, nedostatak prostora, interneta. U niškoj osnovnoj školi Čegar ipak uspevaju da budu inovativni.

Foto: Shutterstock

"Svi mi koji radimo, da kažem nešto novo, kada vidimo koliko to radosti kod dece proizvede, onda prosto zaboravite na probleme koje mi u školstvu danas imamo", kaže Nataša Ćirić, učiteljica.

"Izuzetno mi je drago što pored Ane, nije samo Ana koja radi takvu metodu, i mnoge kolege su to prihvatile", kaže Goran Dinić, direktor škole.

"Izuskuje jako dugo planiranje i moje slobodno vreme koje ja utrošim da organizujem te časove i da nađem partnere sa kojima bismo to realizovali, ali generalno moji đaci su moja motivacija tako da ja stalno gledam da izađem u susret njihovim željama", kaže Ana.

Đaci su poželeli da razgovoraju sa astronautima sa internacionalne svemirske stanice, Ana kaže da već duže vreme ne uspeva da stupi u kontakt, ali da naravno neće odustati.

Za ovu nastavnicu glasali su nastavnici iz 83 zemlje kojima je ona prenela iskustva u sprovođenju inovacija u nastavi u svojoj školi.