Istraživači tvrde da slabo razvijene jezičke veštine kod trogodišnjaka mogu izazvati velike probleme u ponašanju.

Ako dete zaostaje za ostalim trogodišnjacima, roditelji bi trebalo da potraže pomoć, jer ovo može biti simptom hiperkinetičkog poremećaja (ADHD) i drugih poremećaja u deficitu pažnje i hiperaktivnosti.

Istraživači su pratili 120. dece tokom godine i testirali veze između ranog razvoja jezičkih sposobnosti i kasnijih problema u ponašanju. Rezultati pokazuju da loša sposobnost govora onemogućava kontrolisanje detetovog ponašanja.

"Mala deca koriste jezik u obliku ličnog govora koji im pomaže da kontrolišu svoje ponašanje, pogotovo u teškim situacijama", tvrdi Isak Petersen sa programa za kliničku nauku na univerzitetu u Indijani. "Shodno tome, deca kojima nedostaje jakih govornih veština su manje sposobna da kontrolišu svoje ponašanje", kaže on.

Dečije umove lakše je izvajati u ranom detinjstvu, posebno kada se radi o jeziku. Profesor Džon Bejts, autor studije The Role of Language Ability and Self-Regulation in the Development of Inattentive-Hyperactive Behavior Problems, tvrdi da su potrebni predškolski programi koji bi bili dostupniji porodicama, a koji se fokusiraju na decu i otkrivaju problem što ranije.

"Svakako ne možete očekivati da sva deca budu jednako razvijena. Ako pokazuju spor razvoj govornih veština, nekad deca mogu to da nadoknade", kaže Petersen.

Ipak, ako primetite da sa tri i po godine vaše dete i dalje zaostaje, potražite najbolji postupak za rešenje problema, što brže to bolje.