Izvor:Politika.rs

Da li biste ostavili dete od pet godina da nekoliko sati samo luta po velikom tržnom centru? Većina roditelja bila bi preneražena na samu takvu situaciju ali zato bez mnogo razmišljanja dopuštaju deci istog uzrasta da šetaju bez ikakvog nadzora ulicama virtuelnog sveta.

Istraživanje sprovedeno u Britaniji pokazuje da čak tri četvrtine dece mlađe od pet godina svakodnevno koristi Internet!? Da li je za utehu to što čak 72 odsto od 423 deteta koja su učestvovala u istraživanju najčešće gleda sajtove poput „Cbeebies” ili onaj o crtanom junaku Pepa prase? Ipak, na ovaj podatak reagovali su samo stručnjaci, za razliku od bezbrižnijih roditelja.


Kako prenose britanski mediji, mnogi roditelji čiji su mališani, u proseku četvorogodišnjaci, bili u projektu priznali su da ne nadziru šta deca posmatraju.
Tanja Bajron, klinički psiholog, kaže da je ostavljanje dece tog uzrasta bez nadzora na Internetu jednako dopuštanju detetu da samo luta po velikom tržnom centru, nekoliko sati.
„Roditelji ne shvataju da je na njima odgovornost da pripreme decu za onlajn svet, kao i za sve ono što ih čeka dok odrastaju, u realnom svetu”, upozorava ona.

Zabrinjavajući je samouvereni stav mama i tata, jer čak 88 odsto njih smatra da znaju sve cake bezbednosti dece na Internetu. Mišel Eliot, osnivač „Kidskejpa”, prve humanitarne organizacije za zaštitu dece od maltretiranja i seksualnog zlostavljanja u Velikoj Britaniji, smatra da je porodicama potrebna dodatna edukacija. „Roditelji ne shvataju da su pedofili savremeni predatori na Internetu. Najlakše im je da potraže malu decu”, upozorava on.

Dr Širli Etkinson, koja je takođe analizirala podatke istraživanja, smatra da su mnogi roditelji pogrešno uvereni da je za zaštitu mališana dovoljno osnovno poznavanje Interneta. „Alarmantno je što je samo mali broj njih instalirao neki od programa zaštite dece”, ističe dr Širli Etkinson.

Istraživanje nije doticalo druge teme kao što je ona, na primer, da puno vremena pred kompjuterom negativno utiče na decu u kasnijem razvoju sticanja veština čitanja i pisanja, ili upozorenja pojedinih naučnika koji smatraju da odsjaj sa ekrana loše utiče na razvoj mozga male dece.

A. C.