Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Šta su 'ultra-obrađene namirnice' i koje bi naročito trebalo da izbegavate

U intervjuu za 'HealthDay News', glavna autorka studije Euridis Martinez Stil objasnila je šta su ultraobrađene namirnice i kako da ih izbacite iz ishrane.

 Izvor: Foto: Shutterstock

Studija objavljena u časopisu BMJ Open otkrila je da neverovatnih 60 odsto kalorija u dnevnoj ishrani prosečnog Amerikanca dolazi od "ultra-obrađenih" namirnica. Kada se kaža da je namirnica "ultraobrađena" to znači da sadrži aditive - poput hidrogenizovana ulja, veštačkih aroma i emulgatora, a svi su skriveni pod E brojevima.

Istraživači su takođe otkrili da ove ultra-prerađene namirnice sadrže ogroman postotak dodanog šećera što povećava rizik od gojaznosti, dijabetesa tipa 2 i bolesti srca. U intervjuu za HealthDay News, glavna autorka studije Euridis Martinez Stil objasnila je kako iz ishrane izbaciti ultraprerađene namirnice:

"Postoji jedan vrlo jednostavna način da ne unosite namirnice opterećene dodatim šećerom, a to je da naučite da razlikujete pravu hranu od prerađene. A taj put počinje tako što ćete čitati etikete i shvatiti da nije toliko teško kuvati i povremeno napraviti zdrave poslastice."

6 najgorih

Čips - postoje bolji i lošiji čipsevi. Pretpostavljate da su lošiji oni koji imaju i najviše ukusa jer sadrže veštačke arome, boje i konzervanse. Osim na deklaraciji to se uglavnom može videti i po samoj boji čipsa koja je neprirodna, uglavnom naginje prema narandžastoj. Bolja zamena za kupovni čips je onaj napravljen kod kuće ili na kojem piše da je organski jer takvi obično sadrže više vlakana, manje soli i nezdravih masnoća. Najbolji izbor svakako je čips od kelja.

Povezane vesti

Keks, kolači i torte zamotani u plastiku - izgledaju sveže mesecima, a prepuni su šećera i konzervansa (otuda i njihova dugovečnost). Pravljenje domaćih poslastica mnogo je bolja opcija jer osim istinske svežine, manje šećera ili zdravih zaslađivača i izostanka konzervansa za njihovu pripremu možete koristiti i zdravije verzije brašna poput slanutkovog, pirovog, kokosovog. Osim toga, ako živite u većem gradu u prodavnicama zdrave hrane i pojedinim zdravo orijentiranim poslastičarnicama možete kupiti i zdrave poslastice.

Neke vrste hleba - već znate da treba izbegavati beli hleb od prerađenog belog brašna, ali neki naizgled zdravi hlebovi punu su aditiva. Hleb je jedna od onih namirnica gde je čitanje spiska sastojaka zaista vrlo važno. Uopšteno, preporučuje se konzumacija hleba od celog zrna kao i onog bez glutena koji ne sadrži aditive i konzervanse. Neki od najzdravijih hleova moraju biti zamrznuti jer ne sadrže konzervanse.

Dijetna pića - osim činjenice da takva pića imaju nultu nutritivnu vrednost, ona sadrže veštačke zaslađivače poput aspartama, saharina i sukraloze, pa je povezana s glavoboljama, depresijom i povećanim rizikom od dijabetesa tipa 2. Ako ne možete da se zadovoljite s običnom H2O, probajte s gaziranom bez dodanih ukusa i zaslađivača.

Povezane vesti

Smrznuta pića - većina testa za picu koja se kupe gotova sadrže aditive, zato je najbolje napraviti testo. Postoji puno recepata i za testa za picu od integralnog ili bezglutenskog brašna kao i za proteinske podloge.

Slatkiši - većina njih pored šećera sadrži visoko fruktozni sirup i veštačke arome. Ali srećom, običnu čokoladu možete da zameniti za onu sa 70 odsto kakaa. Takva čokolada je dobar izvor magnezijuma i antioksidanata, koji mogu pomoći u smanjenju krvnog pritiska i holesterola.

Najnovije

Vesti

Porodica