Takmičenje „Budi kao Tesla“ je povodom obeležavanja 160 godina od rođenja Nikole Tesle organizovala kompanija Samsung u saradnji sa Muzejom Nikole Tesle i Zavodom za kontrolu kvaliteta obrazovanja i vaspitanja.

„Naš cilj je bio da u godini jubileja što više dece upoznamo sa Teslinim stvaralaštvom i motivišemo ih da razmišljaju o važnosti nauke uz pomoć savremenih tehnologija“, rekao je Milan Vujović, direktor marketinga u kompaniji Samsung. “Otvaranje digitalnih učionica je način na koji Samsung doprinosi unapređenju obrazovnog sistema i većoj interaktivnosti u nastavi“.

Osnovna škola „Mihajlo Pupin“ iz Zemuna nagrađena je za projekat „Ringišpil“. U veoma jakoj konkurenciji, osnovci ove škole osmislili su, prema mišljenju publike i stručnog žirija, najinovativniji i najkreativniji rad inspirisan Teslinim pronalascima i na taj način najbolje odgovorili na zadatu temu. Ideja pobedničkog tima bila je da se pokrene ringišpil, pomoću pametnog telefona i tehnologije prepoznavanja zvuka. Đaci su primenili jednu od neostvarenih ideja i zamisli Nikole Tesle – bežični prenos podataka.

Foto: Promo

„Učenici širom Srbije su pokazali svoju kreativnost, veštine i kvalitetno znanje o našem velikanu nauke. Verujem da ćemo i po završetku ovog uspešnog projekta zajedno osmisliti nove načine da mladima približimo put nauke i dostignuća našeg najvećeg pronalazača“, istakao je Branimir Jovanović, direktor Muzeja Nikole Tesle.

Kompletno renovirana učionica u Zemunu opremljena je najsavremenijom Samsung opremom koja obuhvata 30 tableta, štampač, elektronsku tablu, klima uređaj, Cisco opremu i instalaciju. Svi uređaji su međusobno povezani odgovarajućim softverom koji poseduje bazu podataka i multimedijalnih materijala za nastavu.

Kompanija Samsung posvećena je unapređenju obrazovanja nastojeći da uz pomoć savremenih tehnologija mladima omogući sticanje digitalnih veština i znanja. U saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Zavodom za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja do sada su otvorene digitalne učionice u Požarevcu, Paraćinu, Lapovu i Beogradu. Proces učenja u ovim savremenim učionicama kreiran je tako da omogućava veću interakciju učenika i nastavnika i u znatnoj meri poboljšava koncentraciju i produktivnost.