Na inicijativu organziacije KidsLiveWell prošle godine više od 50 lanaca restorana složilo se s tim da u svoj meni uvrsti jedan zdraviji obrok i prilog za decu. Ipak, lekarski komitet je otkrio da su "zdrave opcije" koje su ponudili mnogi restorani uključujući i Burger King prepune kalorija, natrijuma i holesterola.

Inače, među njima je i McDonalds, koji je sam predložio da pravi za decu zdraviju hranu. Ali, čizburger iz Happy Meal-a sadrži podjednaku dozu soli kao 13 porcija malog pomfrita, navodi se u izveštaju.

"Restorani su pojačali marketing koji baziraju na tome da će služiti zdraviju hranu za decu, ali često ta jela sadrže iste nezdrave sastojke uparene sa zdravijim sastojcima kao što su kriške jabuke umesto pomfrita. I pored tih jabuka deca i dalje u sebe unose piletinu koja negativno utiče na holesterol, čizburgere koji zapušavaju krvne sudove i meso koje podstične rak," upozorava se u izveštaju.

"Naizgled redukovan obrok često sadrži podjednaku brojku holesterola i šećera kao i ostala jela u ponudi."

Organizacija lekara apeluje da etiketiranje obroka kao "zdravih", dovodi decu u rizik od gojaznosti, dijabetesa i raka. Šokantna saznanja prate nedavnu studiju koja je otkrila da skoro četvrtina američkih tinejdžera ima dijagnozu dijabetesa, a 16,9 miliona američke dece i adolescenata pate od gojaznosti.