Izvor: Novosti

Kako je cilj marketinga prodaja, podaci o proizvodima i njihovoj nutritivnoj vrednosti koji se iznose u reklamama, često nisu tačne.

Petar Bogosavljević, predsednik Pokreta potrošača Beograda, kaže da zloupotrebe u reklamiranju postoje kod svih namirnica, pa tako i kod proizvoda namenjenih deci. Istraživanje Pokreta potrošača je pokazalo da je čak dve trećine reklamiranih proizvoda namenjenih deci nezdravo.

Istraživači su pratili televizijske reklame u periodu od sedam dana, na četiri televizije. Reklamiran je 21 proizvod za decu, od kojih je, nakon analize sastava, utvrđeno da samo sedam proizvoda spada u zdrave, dok 14 proizvoda, ili dve trećine, spada u nezdrave, od kojih šest pripada veoma nezdravoj grupi proizvoda.

Stručnjaci takođe navode da je veliki problem što se u reklamama koriste crtani junaci, koji navodno stiču dobre fizičke i mentalne osobine zahvaljujući tome što jedu te proizvode. Deca se identifikuju sa likovima, i teško im je da odole ukusnim namirnicama koje im se putem reklama svakodnevno nude.