Izvor: Blic

Ministarka je ukazala na to da opasnosti na internetu dolaze sa dva nivoa. - Jedan nivo su tehničke opasnosti kao što su virusi raznih vrsta koje mogu da sruše sistem, naprave štetu, poremete na primer e-banking ukoliko sa svog računara neko plaća račune i kontroliše svoje bankarske izvode. Drugi nivo je ugrožavanje privatnosti koji je za decu izuzetno opasan - kazala je Matić, napominjući da deca naivno stavljaju na internet svoje fotografije koje mogu videti njihovi drugovi, ali i zlonamerni ljudi koji onda mogu da im šalju uvredljive poruke.
Zbog toga deca ni u kom slučaju ne treba da ostavljaju svoje fotografije, lične podatke, niti da nepoznatim ljudima govore gde idu i šta rade, a još manje da dogovaraju susrete sa nekim koga znaju samo preko interneta.
- Da bi se izbegle ovakve situacije, roditelji treba da znaju šta im deca rade na internetu, da sa njima o tome pričaju, kao i da vrše nadzor nad njihovim ponašanjem, posebno male dece dok su na internetu - istakla je ministarka.
Govoreći o kampanji ovog ministarstva „Klikni bezbedno", koja je pokrenuta pre gotovo godinu dana, Matićeva je ocenila da su ostvareni dobri rezultati, prvenstveno u podizanju svesti o opasnostima sa interneta.
- Održali smo oko stotinak tribina i okruglih stolova i za decu i za roditelje, a pokrenuli smo i informativni veb-sajt koji roditeljima i nastavnicima omogućava da nauče osnovne stvari o internetu da bi sa svojom decom mogli da razgovaraju, jer deca o tome po pravilu znaju mnogo više od njih - rekla je ona.
Najavljujući nastavak kampanje i ove godine, Matićeva je istakla da će u fokusu biti pedagoške i psihološke službe u školama.

U Evropskom parlamentu u Strazburu 9. februara, povodom Dana bezbednijeg interneta, biće predstavljen izveštaj o primeni „Principa EU za bezbednije društvene mreže" i pokrenuta kampanja „Promisli pre nego što postaviš".

Kampanja „Promisli pre nego što postaviš" biće pokrenuta u svih 27 država članica EU, kao i u još četrdesetak zemalja sveta sa idejom da mladima i deci približe mogućnosti podešavanja privatnosti na stranama društvenih mreža.