Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Roditelj kupoholičar

Ne postoji roditelj kome se bar jednom nije dogodilo da se kupovina u radnji specijalizovanoj za dečje potrepštine ne otrgne kontroli.

Bilo da se radi o kupovini igračaka, odeće ili nameštaja za dečju sobu... izvesna suma novca uvek ode na neku nevažnu sitnicu (u prvi mah se činilo da je potrebna).

Dete raste, a vi odlažete njegovu staru odeću (ili novu, koju je tako brzo preraslo) u ormar, koji punite novim zalihama. Ponekad se dešava da trećina (možda čak i polovina) garderobe, ali i igračaka završi kao potpuno neupotrebljiva - što usled nestašluka mališana, što od prevremene dotrajalosti. Na primer, sitni delići igračaka, kao i tanka plastika, brzo se lome. Ponekad se desi da, uprkos doslednom poštovanju upozorenja sa etikete, majica vašeg deteta nakon dva, tri pranja izbledi, ili se skupi... Ali, ko o tome da razmišlja, posebno ako ste u radnji upravo ugledali neodoljivu sitnicu (doduše, potpuno nepraktičnu) koja, pritom, nije ni skupa.

Roditelji, kao kategorija potrošača koja je navikla na ubrzano pražnjenje novčanika, uglavnom su svesni da je izreka: «Koliko para, toliko muzike» u većini slučajeva primenljiva na opremu i propratne sitnice za decu. Ali, dešava se i da brend na glasu ponekad zakaže, pa se valja dobro raspitati i posavetovati sa drugim roditeljima koji imaju više iskustva, pre nego što se krene u nabavku većih razmera.

Šta je sa gomilom drugih sitnica koje su vam, naprosto, «neophodne»? Toster koji svira, sa likom omiljenog crtanog junaka vašeg mališana, kome pruža poseban užitak za vreme doručka, patike koje svetle kada dete zakorači... To su proizvodi bez kojih se zaista može, ali ih roditelji ipak kupuju.

U posebno «ugroženu» vrstu spadaju roditelji sa decom različitog pola. Kada nakon sina prvenca dobijete ćerku (ili obratno), otvara se potpuno novi spektar proizvoda koji su vam do tada bili «nedostupni». Pa, kako odoleti?

Da li spadate u one roditelje koji teže odolevaju iskušenju bebi šopinga, ili ste potpuno imuni na takvu vrstu preteranog tanjenja budžeta? Moda, trend uopšte, prisutni su u našim životima više nego što smo toga svesni. Svaki predmet, bilo odevni ili sa drugom namenom - koji birate za vaše dete, može da se svrsta u određeno «modno razmišljanje». Pojedine osobe svesno biraju određenu boju ili modnu liniju po uzoru na ponuđeno rešenje iz nekog časopisa. Druge se rukovode trenutnim raspoloženjem, a ima i onih koje imaju «formiran ukus».

U svakom slučaju, kada idete u kupovinu - treba da povedete  računa da vas ne ponese trenutak, barem ne suviše često, jer bi to moglo da se pogubno odrazi na vaš budžet. Lepo je posedovati interesantne, neobične predmete, još je lepše ispuniti svaku želju dečjeg srca, ali sve to treba sagledati i iz drugačijeg ugla. Da li su sve te želje baš samo dečje? Možda je nešto od toga vaš modni hir? Dobro je priznati grešku, a još bolje je ako se iz nje nešto nauči. Ukoliko ste sebe prepoznali kao roditelja kupoholičara, dobrodošli u klub. Ako je za utehu, iskusniji roditelji kažu: «Nakon trećeg deteta, bićete potpuno izlečeni».

Tamara Piper, dizajner

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica