Hrvatski obrazovni sistem, u kojem se od prvog razreda osnovne škole traži da učenici prolaze sa prosekom 5.0 i budu jednako dobri i u matematici i u fizičkom vaspitanju, posve je neprirodan, i umesto da podstiče razvoj talenta u onome u čemu su učenici najbolji, stvara masu dece sa znanjem nabubanim samo za završne ispite. To je problem na koji sve češće i glasnije upozoravaju učitelji i profesori, ali i psiholozi, piše hrvatski portal Vijesti.

Izv. prof. dr sc. Katarina Dodig-Ćurković, načelnica Zavoda za dečju i adolescentnu psihijatriju KBC-a Osijek, ističe da je sistem loše postavljen. Deca su ciele godine pod pritiskom, ali vrhunac toga proživljaju krajem godine kad kreće lov na petice.

"Mi se u Zavodu za dečju i adolescentnu psihijatriju od maja susrećemo sa decom koja imaju panične napade jer moraju nabiti prosek 5.0. Događa se da je danas ono što bi trebalo biti veselje, kao što je maturski ples i zabava za decu, postalo zadnja rupa na svirali, jer su izluđeni maturom. I sama sam majka dece u prvom i četvrtom razredu srednje škole, što znači da u kući imam maturantkinju. Škola više nije izvor zadovoljstva, nego frustracije. Deca pucaju po šavovima! Ta deca mesec dana niti spavaju, niti jedu. Za mene kao psihijatra apsolutno je neprihvatljiva izjava nekih roditelja tipa - Mene ne zanima kako se oni osećaju, već kakav imaju uspeh!", kaže Dodig-Ćurković za Glas Slavonije.

Dodaje da je to posebno problematično kod maturanata, jer je adolescentsko doba izazovno samo po sebi, te deca jednostavno nemaju kapacitet za tu vrstu i količnu stresa.

"Šta je, sa druge strane, sa onima koji nisu pet nula, koji su prosečni? Njih uopšte ne podstičemo da bruse svoje talente!", pita se Dodig-Ćurković.