KAKO SE OVO KOPČA, JA TO NE MOGU: Rajsferšlusi, dugmad su najveća muka dece kad uče da se obuku, pomozite im vežbom

Pomozite detetu da se samostalno obuče strpljenjemi podrškom. Odvojite vreme kada ne žurite nikud.

Shutterstock

Nema tog roditelja koji u žurbi nije izgubio strpljenje jer njihov mališan opet ne može da zakopča pantalone, košulju, zakopča jaknu. Umesto da njihovo oblačenje bude vaša obaveza i nestrpljivo ih sami kopčate, dajte im šansu da nauče.

Sposobnost zakopčavanja i manipulisanja dugmadima, rajsferšlusima za odeću je važna veština koju deca moraju da ovladaju kako bi im pomogla da postignu nezavisnost u oblačenju.

Naučiti da zakopčate dugmad i rajsferšluse može biti teško jer postoji niz finih motorinih veština koje su potrebne za obavljanje ovih vrsta zadataka. Međutim, postoje neke zabavne aktivnosti koje će vam pomoći da razvijete ove veštine i nekoliko korisnih saveta koje možete isprobati kada vaše dete počne da uči.

Razvojne oblasti koje se koriste za dugmad i pričvršćivače:

  • Bilateralna koordinacija: da biste zakopčali dugmad i rajsferšluse, obe ruke moraju da rade zajedno na koordinisan način dok obavljaju različite pokrete
  • Hvatanje: pošto su dugmad, rajsferšlusi često mali, potrebno im je dobro držanje
  • Snaga šake i prsta: potrebni su jaki prsti da biste gurnuli dugme kroz rupu, držali rupicu i povukli rajsferšlus
  • Vizuelna motorička integracija: da bismo zakopčali ili otkopčali rajsferšlus, moramo da prevedemo ono što vidimo u pokret, da precizno gurnemo dugme kroz otvor i uklopimo rajsferšlus u patent zatvarač

Aktivnosti za razvoj ovih veština:

  • Stavljanje novčića u kasicu-prasicu: ovo pomaže da se razvije upotreba prstiju pri rukovanju malim predmetima i vizuelne motoričke veštine za postavljanje malih predmeta u rupe
  • Uvlačenje trake u rupice: da pomogne u razvoju upotrebe obe ruke zajedno i vizuelnih motoričkih veština za uvlačenje trake u rupu
  • Gnječenje plastelina ili gnjecavih loptica: za razvoj snage ruku i prstiju
  • Glina: kotrljanje i manipulacija glinom pomaže u razvoju snage ruku i zajedničkom korišćenju obe ruke
  • Aktivnosti koje uključuju sečenje i lepljenje: odličan način za izgradnju finih motoričkih veština i kontrole, dok korišćenje makaza pomaže da se razvije upotreba obe ruke zajedno na koordinisan način, a razvija veštine planiranja i sekvenciranja

Saveti za učenje dece da dugme/zip:

  • Obrnut red: odrasla osoba završi većinu oblačenja, a dete poslednji deo. Na primer, poslednje dugme ili poslednji deo patent zatvarača. Ovo pomaže detetu da dobije osećaj majstorstva i da izgradi samopouzdanje
  • Otkopčaj / zakopčaj prvo: ovo omogućava detetu da nauči i razume kako dugmad i patent zatvarači funkcionišu, i počne da koristi i poboljšava neke od finih motoričkih veština potrebnih za zakopčavanje/otkopčavanje
  • Koristite veliku dugmad / patent zatvarače: kada prvi put naučite da kopčate dugmad i rajsferšluse, može biti korisno koristiti veću dugmad i patent zatvarače jer ih je lako držati i manipulisati njima.

(Yumama)

BONUS VIDEO

This browser does not support the video element.

Kako su izgledale jaslice 80-ih i 90-ih 3  TikTok/nostalgicallyrachel