DECA OD 10 GODINA KUPUJU KOZMETIKU PROTIV STARENJA: Nove trendove nege ne podržavaju dermatolozi i upozoravaju

Stručnjaci kažu da društveni mediji stoje iza povećane upotrebe proizvoda neprikladnih za kožu mladih.

Shutterstock

Vodeći dermatolozi upozoravaju da deca od 10 godina vrše pritisak na roditelje da im kupe skupe proizvode za negu kože protiv starenja, za koje stručnjaci kažu da bi mogli da oštete njihovu osetljivu kožu, kako prenosi Guardian.

Dermatolozisu izrazili zabrinutost da je trend, koji je uglavnom pokrenut time što su devojčice videle proizvode na društvenim mrežama, ostavio decu „opsednutom starenjem“. Stručnjaci preporučuju jednostavnu rutinu nege kože u mladosti, kao što je čišćenje dva puta dnevno i korišćenje lagane hidratantne kreme, kao i kremu za sunčanje ako su UV zraci visoki.

Dr Ema Vedžvort, iz Britanske kozmetičke dermatološke grupe, rekla je da je imala iskustvo sa ovim trendom i profesionalno i lično kao majka 12-godišnje devojčice.

„To je nešto što vidim sve vreme na poslu i kao majka nešto sa čime se takođe borim. Zanimaju me stanja kože adolescenata i vidim mnogo tinejdžera koje dovode njihovi roditelji koji koriste skupe i opsežne rutine nege kože“, rekao je Vedžvort.

„Oni provode ogromnu količinu vremena na svoju rutinu nege kože pre i posle škole… Mislim da je, kao i u svemu, reč o umerenosti.”

Dr Anjali Mahto, konsultant dermatolog u Self Londonu, rekla je da češće viđa ovaj trend u svojim klinikama.

Ona je rekla: „Na većinu dece su snažno uticali društveni mediji (posebno TikTok) i influenseri koji pokazuju svoje detaljne rutine, najčešće praćene luksuznim brendovima za negu kože. Često se nezdravo fokusira i na borbu protiv starenja, uprkos njihovoj mladosti. Takođe postoji stepen praćenja svojih prijatelja, kao i često menjanje nege kože kako bi popravili akne, kada im je zaista potrebna medicinska intervencija.

„Imam zabrinutost da koriste sastojke kao što su vitamin C, vitamin A (retinoidi) i kiseline za piling kao što su AHA i BHA. Nisu neophodni na mladoj koži i mislim da je psihološki aspekt pokretanja rutine protiv starenja kod ove mlade kože štetan. Nažalost, u svojoj klinici viđam više tinejdžera koji su opsednuti starenjem. To je zabrinjavajuće i nesumnjivo je podstaknuto društvenim medijima."

Nedavno su se na TikToku pojavili komentari o devojčicama od 10 do 12 godina koje navodno mole svoje roditelje za skupu negu kože i šminku u lancima kozmetičkih prodavnica. Starije mušterije su primetile da devojčice kupuju proizvode, pitajući se da li su prikladni za njihovu kožu. Oni su se takođe žalili na to da su mlađi kupci uništavali proizvode za testiranje u prodavnicama.

Jedan TikToker je rekao da veruje da „ova potreba da se odraste“ potiče od društvenih medija. Drugi su se žalili na influensere koji promovišu video snimke „pripremi se sa mnom“ i rutine šminkanja, izazivajući zabrinutost kako bi to moglo da utiče na mlađu demografiju.

Vedžvort je rekao da trend stavlja previše naglaska na imidž u dobi formiranja. Ona je rekla da mladim ljudima „ne treba toliko u pogledu nege kože“.

„Sjajno je brinuti se o svojoj koži, ali ne do tačke u kojoj koristite različite proizvode“, rekla je ona. „Ogromna većina vam neće trebati, a neke bi čak mogle biti štetne. Neka koža će biti osetljiva, a neki mladi ljudi čak koriste retinol (oblik vitamina A koji se dodaje tretmanima kože koji ima efekte protiv starenja), što može biti štetno za osetljivu kožu.

Vedžvort je rekao da je interesovanje među mladim devojkama u velikoj meri vođeno društvenim medijima. „Potrošačka moć mladih ljudi se povećava i oni postaju sve bolje upoznati jer su izloženi stvarima putem društvenih medija“, rekla je ona, dodajući da neke platforme „nisu dobro kontrolisane“.

Jedna žena, Džil Koton, rekla je da su njene ćerke, stare 12 i 9 godina, bile posebno zainteresovane za proizvode za negu kože za Božić. „Moja najstarija ćerka i njeni prijatelji veoma vole da imaju estetičan izgled svojih soba“, rekla je ona. „Mnogo toga što ih privlači nezi kože je zabavno pakovanje u koje dolaze kreme – i kako će izgledati na njihovim policama.

„Međutim, iako je pakovanje privlačno deci, cene su veoma čvrsto u kategoriji imućnih odraslih – sa mnogim proizvodima koji koštaju mnogo više nego što bi potrošili na negu kože.”

(Yumama/J.D.)

BONUS VIDEO

This browser does not support the video element.

Da se sva deca u Srbiji srećno igraju  TikTok/nispiracija