Do šeste godine starosti, postavljaju se temelji učenja, tokom kojih deca razvijaju dobre dispozicije za dalje obrazovanje.

  • Deca su aktivna i željna znanja. Ona imaju potrebu da razumeju sebe i svet koji ih okružuje. Ona su prirodno radoznala i vole da istražuju, otkrivaju i budu kreativna.
  • Deca osećaju čuđenje i divljenje i uživaju u pričama, rimama i muzici, kao i u fizičkom aspektu igre i fizičkom osamostaljivanju. Deca tada razvijaju samopouzdanje, samopoštovanje i samokontrolu i uživaju u igri koja zahteva sarađivanje sa ostalima u grupi (sa drugom decom i odraslima) kao i u samostalnoj igri, piše "Zelena učionica".

  • Dobro predškolsko vaspitanje i obrazovanje dece ranog uzrasta može i treba da neguje ovakav razvoj. Deca tada razvijaju veštine kao što je posmatranje, donošenje odluka, rešavanje problema i naravno komuniciranje.
  • Mesto gde se odvija predškolsko vaspitanje i obrazovanje treba da bude prijatno, u kome deca uživaju u prilikama za učenje i osećaju se bezbedno da istražuju i rade nove stvari uz podršku odraslih koje poznaju i uz koje se osećaju sigurno.
  • Veliki broj dokaza iz različitih istraživanja ide u prilog argumentu da je dobro rano vaspitanje i obrazovanje značajno za razvoj dece. Nedavnim longitudalnim istraživanjem u okviru projekta sprovedenog u Velikoj Britaniji pod nazivom "Delotvorno pružanje predškolskog vaspitanja i obrazovanja" došlo se do zaključka da predškolsko iskustvo, kao nijedno drugo, poboljšava razvoj deteta.
  • Takođe, kvalitet je uopšteno bio viši u ustanovama koje su integrisale negu sa vaspitanjem i obrazovanjem (celovit sistem vaspitanja i obrazovanja dece), a deca iz osetljivih grupa imaju velike koristi od kvalitetnog predškolskog vaspitanja i obrazovanja, posebno kada su u grupi deca različitog kulturnog i društvenog nasleđa, piše Zelena učionica.


*Najnovije vesti, rezultate medicinskih istraživanja i savete stručnjaka na temu roditeljstva, zdravlja i lepote možete pratiti na našoj Fejsbuk stranici -YuMama.