Pamučne pelene imaju brojne prednosti u odnosu na jednokratne, a evo najvažnijih...
● Manji rizik od pelenskog osipa
Jednokratne pelene upijaju veliku količinu tečnosti, pa bebe duže ostaju u istoj peleni - što je nezdravo zbog brojnih hemikalija koje se nalaze u peleni, i urina koji dužim stajanjem iritira kožu.
● Uštedećete mnogo novca
Potrebno vam je 15 do 25 pelena od bebinog rođenja do druge godine života. Jednokratnih bi vam bilo potrebno preko 5.000. Kada izračunate potrošenu struju i prašak za veš, i pored malo većeg startnog ulaganja, upotreba platnenih pelena je oko četiri puta jeftinija. Platnene pelene može da koristi i drugo dete - tada su potpuno besplatne!
● Ekološki momenat
Od rođenja pa do početka korišćenja noše, svako dete iskoristi preko 5.000 jednokratnih pelena. Inače, svako dete „proizvede“ oko tonu otpada u periodu dok nosi pelene. Jednokratne pelene su jedan od tri najčešća proizvoda koji se nalazi na deponijama. U područjima gde se staklo, papir i limenke recikliraju, pelene čine još veći procenat. Nažalost, one su otpad koji ne može da se reciklira, a potrebno im je oko 500 godina da se razgrade! To je peta-šesta generacija!
● Ranije odvikavanje od pelena
Prepovijene u jednokratnu pelenu, bebe ne osećaju vlažnost kada se upiške, dok će u platnenoj peleni to da osete. Tada će na neki način pokušati da vam signaliziraju kako je vreme da se pelena promeni. Time dete postaje svesno svojih fizioloških funkcija i povezuje ih sa posledicom, pa se i ranije odvikne od pelena.
Dragana Vasić
DOKTOR JE BEZ BLAMA TRAŽIO 900 €: Iskustvo mame Danijele iz Novog Sada kojoj je beba jedva preživela jer nije imala pare
SAMO JEDNA DEVOJČICA U SRBIJI SE OVAKO ZOVE: Svaki dan ga čujete, a ne bi vam palo na pamet da je žensko ime
MAME U SRBIJI ODABRALE: Ovo je lista od 10 najlepših imena za dečake, a ne zna se koje ima moćnije značenje
TRI RUSKA MUŠKA IMENA KOJA SRBI OBOŽAVAJU: Vrlo su popularna među mladim roditeljima, zvučna su i imaju moćna značenja
TRI ŽENSKA RUSKA IMENA KOJA SRBI OBOŽAVAJU: Nose ih brojne generacije, ali poslednje 3 godine su mega popularna