Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Napadi panike u trudnoći

Ubrzano lupanje srca, bolovi u grudima, drhtanje, trnjenje - samo su neki od simptoma napada panike, sa kojim se bori oko 10 odsto trudnica.

 Izvor: Foto: Shutterstock

Koliko je to opasno?

Zbog jakog lupanja srca, trudnice ponekad pomisle kako će da dobiju srčani udar.

Alternativna medicinaU oslobađanju od napada panike mogu da pomognu i neke vrste holističkih metoda isceljenja kao što su homeopatija, floriterapija, akupunktura... ali, isključivo uz saglasnost lekara koji vam vodi trudnoću!

Međutim, napadi panike nisu opasni po zdravlje. Zapravo, sastavni su deo telesne "odbrane", koja uzrokuje pojačano lupanje srca (ono pumpa veće količine kiseonika u udove, kako bismo mogli da se što pre izvučemo iz potencijalno opasne situacije).

Često je prisutan i strah od onesvešćivanja. Ali, da bi do toga došlo, mora da padne krvni pritisak, dok je kod panike obrnuta situacija. Činjenica je da se neće dogoditi ništa ukoliko ste fizički zdravi, pa zato nema razloga za brigu. Oprez je potreban jedino ako buduća mama već ima neki srčani problem, boluje od dijabetesa, astme ili druge ozbiljnije bolesti. Takođe se preporučuje preventivna poseta lekaru ako štitna žlezda pokazuje znakove preterane aktivnosti - jer to može da dovede do uznemirenosti i osećaja teskobe, a time i do napada panike.

Kako da pomognete sebi u slučaju napada?

- Fokusirajte se na sopstveno disanje ili na neki konkretan detalj u okruženju (na primer na bilo koji predmet i razmišljajte o tome od kakvog je materijala napravljen, kakve su mu konture i slično... tako ćete skrenuti svoju pažnju sa onoga što vas muči).

- Usmerite pažnju na konkretne fizičke pokrete i aktivnosti, jer će vam to odvratiti pažnju od emotivne reakcije (razgovarajte, pevajte, pratite svoje pokrete).

- Pokušajte da kontrolišete misli (pošto su one uzrok najvećeg broja paničnih napada) - usredsredite se na njihovu pozitivnu promenu. Ponavljajte u sebi, na primer: „Ovo će brzo da prođe“, „Dobro mi je“, i slično.
- Rashladite se: napade panike često prati jak osećaj vrućine, posebno u predelu vrata i lica. Mokra maramica može da ublaži tu neugodnost.

Povezane vesti

Kada, ipak, treba otići kod lekara?

Ukoliko smetnje predstavljaju značajno opterećenje za svakodnevno funkcionisanje, treba se javiti lekaru. Ponekad je potrebna psihoterapijska metoda - najčešće se primenjuje kognitivno-bihejvioralna tehnika. Kada se vaše stanje nakon terapije stabilizuje, i strahovi vezani za trudnoću i period nakon porođaja će biti značajno manji.

Snežana Damnjanović Mitić

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Vesti

Porodica