Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Kako ostati u formi za vreme trudnoće

Da biste imale što lepšu trudnoću, nastavite sa sprovođenjem zdravih životnih navika, samo ih prilagodite fazama kroz koje prolazite.

 Izvor: Foto: Shutterstock


Vežbe na otvorenom

Započinjanje vežbanja u toku trudnoće je dobro, ali ne na nagovor drugih, i ne zato što to smatrate "in", već ukoliko zaista imate potrebu za tim. Žene koje su vežbale i pre nego što su ostale u drugom stanju, treba samo da se posvetuju sa iskusnim instruktorom i vežbanje prilagode  novim okolnostima. Naravno, ne treba od sebe da očekuju iste rezultate kao u ranijem periodu, niti da rade iste vežbe (osim onih koje trener dozvoli).

Ne zaboravite da srce u toku trudnoće brže pumpa krv, pa i puls može brže i lakše da skoči. Iz tog razloga, treba ga pratiti u toku vežbanja (za to služi pulsmetar). Pravilno vežbanje će poboljšati držanje vašeg tela i smanjiti bol u ramenom pojasu i leđima. Fizičke aktivnosti na otvorenom (na primer, plivanje, brzo hodanje...) su idealne zbog boravka na svežem vazduhu. Ukoliko ste "zarobljenik" velikog grada i ne živite u blizini parka ili izletišta, ostaje vam vežbanje u fitnes klubu.

Programi prilagođeni trudnicama

Aktivnosti i programi nižeg aerobnog intenziteta (hodanje na traci ili steperu, vožnja sobnog bicikla...) mogu da budu odličan način za održavanje ili sticanje forme. Grupni programi, kao što su niskointenzivni aerobni programi, takođe mogu da budu koristan način treniranja. Započinjanje ili nastavljanje sa jogom ili pilatesom je divno, ali oba programa moraju da budu modifikovana, prilagođena trudnicama. Jer, hormoni tokom graviditeta utiču na fleksibilnost, odnosno elastičnost, pa treba biti obazriviji. Programi koji uključuju položaje balansa ili veće umeće koordinacije mogu da budu preteški, pa ih treba izbegavati.


Svako tromesečje, odnosno svaka faza trudnoće nosi određene promene. Pored "divljanja" hormona, moguće su mučnine i povraćanje, osećaj iscrpljenosti, psihička napetost... Zbog toga je važno da vaši treninzi budu prilagođeni promenama kroz koje prolazite. Trening ne treba da traje duže od 60 minuta, sa pauzama između vežbi.

Druženje umesto vežbanja

Ukoliko imate astmu, srčane probleme, visok pritisak ili dijabetes, trudnoća nije prikladno vreme za započinjanje vežbanja. U slučaju da vam lekar odobri malo vežbanja, ono mora da bude uvek kontrolisano. Ako postoji rizik zbog krvarenja, placente previje, pređašnjih pobačaja ili preranih porođaja, slabog grlića materice i slično, nema ni govora o vežbanju. U tom slučaju, posvetite se nečemu za šta ranije niste imali vremena: čitanju dobrih knjiga, gledanju pozorišnih predstava ili, jednostavno, druženju sa porodicom i dragim prijateljima.


Tamara Ratković, prof. kineziologije sporta i licencirani Pilates instruktor

Inicijalizacija u toku...

Komentari 0

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Najnovije

Vesti

Porodica