Još
Ostalo

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Pravilna ishrana trudnica: 5 načina da unesete više folne kiseline

Tableta može da osigura dovoljno folne kiseline za zdrav razvoj bebe, ali odgovarajuće namirnice obezbeđuju mnogo više različitih hranljivih materija.

 Izvor: Foto: Shutterstock

3. Grickajte orašaste plodove

Kada časovnik u vašem stomaku otkuca vreme za popodnevnu užinu, neka to budu orašasti (jezgrasti) plodovi i

Savet +Ova mala, ali moćna grupa je bogata i proteinima, esencijalnim masnim kiselinama, vitaminom E, magnezijumom i kalijumom - nutrijentima neophodnim za zdravu, stabilnu trudnoću. Ali, pazite: i najbolja namirnica može da ima dosta kalorija, pa zato smanjite vašu porciju orašastog voća, kako biste izbegli prejedanje.

semenke, koji su bogati folatima. U 100 grama lešnika i indijskog oraha ima po 113 mikrograma folne kiseline, oraha - 98, pistaća - 51, badema - 29. Oko 30 grama suvo pečenog kikirikija (doduše, botaničari ga svrstavaju u povrće, u porodicu mahunarki) obezbeđuje 40 mikrograma folne kiseline. Ima je dosta i u kestenu, i pinjolama (jestivim semenkama borovih šiparki. A pola šolje suvo ispečenih semenki suncokreta će vas snabdeti sa čak 152 mikrograma folne kiseline!

Povezane vesti

4. Recite "da" žumancetu!

Ako zbog bojazni od holesterola do sada niste jeli kajganu ili omlet, zaboravite na to. Rezultati opsežnih studija su potvrdili da konzumiranje žumanceta ne utiče na povišenje nivoa holesterola, niti povećava rizik od srčanih oboljenja. Naprotiv, proteini iz žumanceta sprečavaju nastanak krvnih ugrušaka. Za buduće mame je značajno da u žumancetu ima 25 mikrograma folne kiseline. Žumance je, takođe, bogat izvor esencijalnih masnih kiselina (posebno DHA), važnih za rast i razvoj centralnog nervnog sistema. Lecitin u žumancetu sadrži jedinjenje holin, koje ima značajnu ulogu u razvoju i funkcionisanju bebinog mozga. Njegov deficit izaziva manjak folne kiseline, ali ga je lako nadoknaditi - jedno veliko jaje obezbeđuje blizu polovine dnevnih potreba u holinu.

Povezane vesti

5. Moćne mahunarke

Visok sadržaj folata i vlakana, kao i belančevina, uz nizak nivo masnoća, čine mahunarke moćnom hranom za trudnice. To je prava „super hrana“, jer obezbeđuje energiju i daje snagu. Šolja kuvanog sočiva snabdeva organizam sa 90 odsto preporučene dnevne doze folne kiseline, što ga čini njenim najboljim izvorom. U pola šolje kuvanog nauta (leblebije) ima oko 140 do 145 mikrograma (kao i kod šarenog pasulja). Odnosno, u samo 100 grama nauta ima čak 334,2 mikrograma ili 83,5 odsto od preporučenog dnevnog unosa folne kiseline! Pola šolje kuvanog graška zadovoljava 35 odsto dnevnih potreba za njom, a pola šolje kuvanog belog pasulja - 29 odsto (u suvom pasulju je ima i više). Sto grama boba sadrži 88,8 mikrograma folne kiseline.

Snežana Damnjanović Mitić

Povezane vesti

Inicijalizacija u toku...

Najnovije

Vesti

Porodica